هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان از کاهش ورودی ۱۸ هزار پرونده به محاکم گلستان از ابتدای امسال تا کنون خبرداد

کاهش ورودی ۱۸ هزار پرونده به محاکم گلستان از ابتدای امسال تا کنون
البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان می گوید : مشارکت نهادهای فرهنگی ، استفاده از ظرفیت علما و اجرای برنامه های پیشگیرانه علت این کاهش است .
هادی هاشمیان گفت : در همایش های جداگانه با روحانیان اهل سنت و شیعه ی استان از آنان برای کاهش جرایمی مانند توهین ، تخریب و دعوا کمک گرفتیم .
هاشمیان افزود : کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی آن از دیگر مواردی بود که از روحانیان خواستیم ، در منبرهای خود با بیان آیات و روایات به دستگاه قضایی استان کمک کنند.
هاشمیان برنامه تلویزیونی سیمای قانون را از دیگر تلاش های تاثیرگذار امسال دادگستری استان برای کاهش پرونده های ورودی به محاکم برشمرد و گفت : قضات با تجربه استان با حضور در این برنامه ی ۴۵ دقیقه ای به صورت زنده از شبکه ی گلستان ، قوانین را به زبان ساده بیان می کنند و به پرسش های حقوقی و قضایی مردم که تلفنی و پیامکی می پرسند نیز پاسخ می دهند.
هاشمیان گفت : در برنامه ی دیگری با عنوان آگاهی بخشی حقوقی ، قضات و کارشناسان حقوقی به مسجد ها می روند و مردم را با قوانین و کارهایی که انجام دادن یا ندادن آن ها در قانون جرم است آشنا می کنند تا هم مردم به قوانین و تکالیف شان آگاه شوند و هم پرونده های ورودی به دادگاه ها کمتر شود.
این مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد : تعامل دستگاه قضایی استان با دستگاه های اجرایی ، بسیج عمومی برای پیشگیری و کاستن از اسیب های اجتماعی در استان شکل داده است .
گلستان ۱۸ حوزه قضایی دارد .
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۷ ب.ظ

دیدگاه