برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع عفاف و حجاب با حضور امام جمعه و فرماندار و مسیولین احرایی درشهرستان کردکوی

کدخبر:۷۷۰۸۵

البرز گلستان:

اولین نشست شورای عمومی فرهنگ عمومی شهرستان کردکوی در سال جدید با حضور امام جمعه.  فرماندار و به دبیری اداره ارشاد شهرستان در دفتر امام جمعه برگزارشد.

در این جلسه حجت‌الاسلام دلبری امام جمعه شهرستان کردکوی گفت با بیان سه موصوع در اهمیت موصوع حجاب گفت: اول حجاب از ضروریتهای دین و دستور خداوند است  .دوم حجاب نشان شخصیت و ارزش زن است و سوم رعایت حجاب و عفاف  موجب استحکام خانواده می شود و پیوند خانواده محکم می شود.

وی افزود:ما در فرهنگ سازی مشکل داریم

امام جمعه شهرستان کردکوی در ادامه گفت: مابرنامه های فرهنگی را در ستاد نماز جمعه حمایت می کنیم.

حجت‌الاسلام دلبری در ادامه گفت؛منظور از حجاب و عفاف .حجاب و عفاف قرآنی  است واگر من امام جمعه کار کنم خوب است  و در مورد خانه مجردی همه باید پای کار باشندو اصناف و بنگاه و اداره صمت ورود پیدا کنند وشرایط را آماده کنند. وهمبچه ها آینده یاز هستند واگر کار کم کنیم ما مقصر هستیم.

در ادامه فرشته ترک فرماندار شهرستان کردکوی گفت: کار فرهنگی نیاز کار‌شناسی دارد و مربوط به زمان خاص نیست و بانوان باید هوشیار باشند که افراد در حال تهیه برنامه سازی برای تخریب جامعه بانوان دارد.

وی گفت :کارهاباید آسیب شناسی شود و کارشناسانه با آن فرق می کند و شهرستان دو پدیده هنجار ناهنجار وجود دارد که به شکل آشکار و پنهان هست که باید شناسایی و با آن برخورد کرد.

فرماندار شهرستان کردکوی از وجود خانه های مجردی در سطح شهرستان نام برد ه عالبا افراد غیر بومی هستند که موجب آسیب پذیری و ایجاد فساد در سطح شهرستان می شود.

فرشته ترک افزود:در بحث حجاب یقینا یک مرد لاابالی وجود داردکه موجب نابهنجاری می شود.

وی گفت : زمانی نتیجه نی گیریم که از سمن ها و شوراها و ظرفیت مردمی استفاده کردتا بتوانیم در طرح های فرهنگی موفق شویم.

فرماندارشهرستان کردکوی افزود:در بحث ادارات و مدارس باید ورود جدی کردو دانش آموزان حرف مربی و معلم خود را بیشتر شنوایی دارد.

وی در ادامه گفت:دغدغه همه ما بحث عفاف و حجاب هست و باید حراست و حمایت کرد  و باید نرم افزار خوبی داشته باشیم و مسائل روانشناختی را داشته باشیم

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

دیدگاه