سردار جاویدان فرمانده انتظامی گلستان از افزایش ۱۵۴درصدی افزایش میزان کشفیات مواد مخدردر طی ۹ماه گذشته خبرداد

البرز گلستان/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “علی اکبر جاویدان” در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مصرف مواد مخدر را ریشه اصلی بسیاری از بزهکاری‌ها و ناهنجاری های اجتماعی دانست و تصریح کرد: طلاق، بیماری های روانی و جسمی و از هم پاشیدگی خانواده ها از مهمترین نتایج اعتیاد است.

سردار جاویدان افزایش کشفیات مواد مخدر، دستگیری خرده فروشان و پایین آمدن سن اعتیاد را زنگ خطر دانست وگفت:طی ۹ ماهه گذشته شاهد کشف سه تن و ۶۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر بوده ایم که این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: مصرف موادمخدر یک معضل اجتماعی و خطری است بالقوه که با افزایش دانش و مهارت افراد جامعه خصوصا جوانان و آشنایی علمی با آن و تاثیری که بر جسم انسان می گذارد می توان از بروز این پدیده خانمانسوز پیشگیری کرد.

وی یکی از اولویت های اصلی پلیس را بحث تعامل با دیگر دستگاه ها به منظور پیشگیری از اعتیاد دانست و تصریح کرد، همه دستگاه های مرتبط با مواد مخدر بایستی با یک عزم جدی و به صورت جهادی در خصوص پیشگیری از اعتیاد گام بردارند.

فرمانده انتظامی استان در پایان به راههای پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: افزایش سطح آگاهی جامعه، افزایش مهارتهای زندگی، تقویت باورهای دینی و معنوی، پر کردن اوقات فراغت جوانان و تقویت جسم با فعالیتهای ورزشی می تواند نقش مهمی در کاهش گرایش به مواد مخدر ایفا کند .#

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۱ ب.ظ

دیدگاه