رمضانی مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان :در صورت قانونمند شدن کانال های خبری تلگرام فعالیت افراددراین بخش رسانه دارای هویت می شود

البرز گلستان/ رمضانی مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: با توجه به اطلاع رسانی های مکرر از سوی مراجع مختلف در رسانه های کشوری در خصوص ساماندهی کانالهای خبری تلگرام ، تاکنون هیچ گونه بخش نامه یا دستورالعملی برای ساماندهی این بخش از فضای مجازی به این اداره کل ابلاغ نشده است.
ایرج رمضانی، افزود: در صورت دریافت دستورالعمل و یا آیین نامه ای برای ساماندهی فضای مجازی، اطلاع رسانی و اقدامات لازم و مناسب انجام خواهد شد.

در صورت ارسال بخش نامه یا آئین نامه از ناحیه وزارت مطبوع صرفا به کانال های تلگرامی که محتوای خبری تحلیلی داشته باشند مجوز داده می شود زیرا قرار است این کانال های تلگرامی تحت نظارت معاونت مطبوعات باشند.

رمضانی با بیان این نکته که کانال های خبری در تلگرام باید محتوایی مشابه پایگاه های خبری داشته باشند، اظهار کرد: در این کانال ها اخبار باید برابر با قانون مطبوعات منتشر شود و در صورت نشر مطالبی غیر از محتوایی که برای آن مجوز صادر شده است ، مغایر قانون مطبوعات بوده و پیگیری قانونی خواهد شد.

در صورت قانونمند شدن کانال های خبری تحلیلی تلگرام، این افراد که در این بخش از رسانه درفضای مجازی فعالیت می کنند دارای هویت خواهند شد اما باید مراقب بود برخورد با متخلفین این حوزه نیز مشابه قانون در مطبوعات، سایت ها و نشریات خبری تحلیلی خواهد بود، زیرا کلیه نظارت بر آن مشمول قانون مطبوعات است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۰ ب.ظ

دیدگاه