آیت الله نور مفیدی امام جمعه گرگان:عزاداری های ما باید همه ابعاد کربلا را نمایش دهد

آیت الله نور مفیدی امام جمعه گرگان:عزاداری های ما باید همه ابعاد کربلا را نمایش دهد

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، با بیان این که یکی از مهمترین مسائلی که در زمان امام حسین (ع) اهمیت داشت مساله حاکمیت بود، اظهار کرد: در زمان سید الشهدا، حاکمیت نظام اسلامی حکم جانشینی رسول خدا را داشت و جایگاه بسیار مهمی بود.

وی با تاکید بر این که زمام داری با عنوان جانشینی رسول خدا (ص) کار کمی نیست، افزود: مساله ای که برای امام حسین (ع) اهمیت داشت این بود که حاکمیت اسلامی به کجا کشیده و چه کسی بر جانشینی رسول خدا تکیه زده است.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: آن زمان یزید از چند نفر می خواهد بیعت بگیرد و یکی از آن ها امام حسین (ع) بود و می گوید اگر بیعت نکرد سرش را از تن جدا کنید.

وی ادامه داد: بر اساس دستور یزید، ولید که فرماندار مدینه بود، امام حسین (ع) را دعوت می کند و پیشنهاد بیعت می دهد. حضرت آنجا فرمودند، آن خانه محل رفت و آمد ملائکه بوده و در آن رسول خدا و حضور داشت، حالا از من می خواهید آنجا با یزید بیعت کنم.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: امام حسین (ع) در ادامه چهره یزید را بیان می کند و می فرمایند که یزید مشروب خوار است، انسان های بی گناه را می کشد و علنی و آشکارا فسق و فجور می کند. کسی که بر مسند زمام داری حاکم اسلامی تکیه بزند و عنوان جانشینی پیامبر را یدک بکشد، نباید این کارها را بکند. حال آیا من به عنوان امام حسین (ع) می توانم همچین چیزی را امضا کنم؟ اگر امضا کنم مردم فکر می کنند همه این چیزها و گناهان از اسلام است و فرمودند خلافت بر آل ابی سفیان حرام است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام حسین (ع) بعد از نماز ظهر در کربلا، خطبه ای خواند که در آن پیامبر فرموده اند اگر کسی سلطان جاعلی را ببیند که حلال خدا را حرام و ظلم و ستم می کند، بعد چیزی نگوید و در مقابل سلطان جاعل نفس در نکند، خداوند آن فرد را جایی می برد که آن سلطان را برده است.

وی اظهار کرد: حضرت اشاره به یزید و بنی امیه می کند و می فرماید که آن ها بنده شیطان شده و بندگی خدا را رها کرده اند.

وی بیان کرد: امام حسین (ع)خطاب به مردم کوفه می فرمایند که خودتان من را دعوت کرده اید و اکنون اگر نمی خواهید بگوید تا برگردم اما این مساله به این معنا نیست که از مبارزه سر باز زده باشند زیرا در عین حال می گویند اگر هیچ کجا در این دنیا محلی برای پناه نیابم با یزید بیعت نمی کنم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۳ ب.ظ

دیدگاه