معاونت سواد آموزی گلستان :فعالیتهای سواد آموزی نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان طی مصاحبه ای با خبرنگار البرز گلستان آخرین وضعیت سواد آموزی در استان و طرح ها و برنامه های آینده این معاونت را تشریح نمود .

عبدلحکیم فیروزی در این نشست ابتدا با اشاره به اهمیت سواد آموزی در جامعه گفت: سواد آموزی در جامعه همانا احیای یک انسان و در پی آن ، احیای یک جامعه و یک ملت است ومردمی که مثل مردم تمدن ساز ایران اسلامی ادعای تمدن سازی و فرهنگ سازی در جامعه را دارند باید بی سوادی را در جامعه خود ریشه کن کنند..وی همچنین ضمن بیان جایگاه سواد آموزی در اسلام و اینکه اسلام، دین دانش و سواد است فرمایشات برزگان دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی در این زمینه تاکیددارد که سواد آموزی یعنی زندگی دوباره و افرادی که سواد » می آموزند یعنی دنیای دیگری به روی آنان باز می شود .

معاونت سواد آموزی گلستان در باره جایگاه نهضت استان در سطح کشور بیان نمود :در جذب دوره سواد آموزی در بین استانهای کشور این استان رتبه ششم را بدست آورده و به جهت فعالیتهای گسترده نسبت به سال گذشته ۲۳درصد افزایش داشته است وی همچنین ادامه داد : ما در مجموع در جذب دوره سواد آموزی در دوره تحکیم جایگاه استان در بین استانهای کشور رتبه کشور رتبه یازدهم را دارا می باشیم.

عبدالحکیم فیروزی سپس بیان نمود: در نظر می باشد با آسیب شناسی فعالیتهای نیمه اول سال ۹۳ دوره تحکیم را با هماهنگی مدیران کاملتر نماییم .

وی همچنین در پیامی به مردم استان بیان نمود : از همه مردم عزیز استان گلستان خواهشمندیم که در صورت محروم بودن از نعمت سواد با حضور در مدارس و ثبت نام در دوره های سه گانه نسبت به فراگیری سواد آموزی در فرصت باقی مانده که تا پایان آذر سال جاری می باشد اقدام نمایند .

فیروزی در باره آخرین آمار سر شماری از تعدا بیسواد استان اعلام نمود: بر اساس آخرین سرشماری ۱۳۹۰تعداد ۲۷هزار بیسواد و تعداد ۳۴۰۰نفر گروه سنی ۱۰تا ۲۰ساله بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد
DSC05019

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۰۷ ب.ظ

دیدگاه