سرهنگ شرافتی رئیس پلیس راهورگلستان ازدومعضل ترافیکی .عبورترافیک جاده ای ازداخل اکثر شهرها وناهنجاری موتور سیکلت سواران درسطح استان خبرداد

سرهنگ شرافتی :موتور سیکلت معضل اوّل ترافیک کشور

البرز گلستان/سرهنگ ایوب شرافتی رئیس پلیس راهور گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد:با توجه به افزایش خودروها در سطح کشور تعداد آمار تصادفات و کشته شدگان بسیار پایین می باشد وسهم  زیادی مربوط به بحث رسانه و اطلاع رسانی و آگاهی مردم می باشد.

وی افزود:در حوزه راهنمایی و رانندگی در هفت  ماهی که از سال جاری  در آمار تصادفات برابر آمار پزشک قانونی  حدود ۶ درصد افزایش جانباخته نسبت به مشابه سال قبل  داشته‌ایمو تعداد مجروحی ۸درصد کاهش داشته است.

شرافتی از علل مهم تصادفات ۳۵درصد عدم توجه به جلو و ۳۰ درصد عدم رعایت حق تقدم اعلام کرد.

۹۱درصد از تصادفات مربوط به موتور سواران می باشد.

رئیس پلیس راهورفا گلستان اعلام کرد: از بین کشته‌شدگان ۶۱ درصد مربوط به موتورسواران و ۳۰ درصد از کشته‌شدگان عابران پیاده بودند وبیشترین سن کشته‌شدگان در تصادفات بین صفر تا ۳۵ سال بوده .

وی افزود: اگر بتوانیم این دوعلل را سامان و قانون مند و ضابطمند کنیم ۹۱درصد از تصادفات کاهش پیدا می کند.

رئیس پلیس راهورفا گلستان اظهار کرد: ۴۱ درصد تصادفات بین ساعت‌های۴بعداز ظهر الی ۹شب بوده که ازنظر محل وقوع حوادث ۲۶ درصد تمامی تصادفات در خیابانهای بلوارها ی اصلی می باشدو ۲۰ درصد در شهرک‌های اقماری و ۱۹ درصد در تقاطع‌ها هستند.

سرهنگ شرافتی با ابراز تأسف از اینکه در بحث مجروحان هم بیشترین آمار طی هفت ماه گذشته مربوط به موتورسواران و عابران بوده، گفت: از این آمار ۵۶ درصد مربوط به موتورسیکلت‌ها و ۲۸ درصد مربوط به عابران پیاده است.

رئیس پلیس راهورفا گلستان تاکید کرد: در اردیبهشت سال جاری بیشترین تصادفات  رخ‌داده و رشد ۷۰۰ درصدی داشته است تا جایی که استان گلستان در حوزه تصادفات مربوط به موتورسیکلت رتبه دو کشوری را داراست.

۲۱۰هزار موتور پلاک شده در گلستان

سرهنگ شرافتی در باره تعدا آمار موتورسکیلت در سطح استان گفت: ۲۱۰ هزار موتورسیکلت پلاک شده در سطح استان داریم اما برای این تعداد موتور تنها ۹ درصد گواهینامه صادرشده است و حدود ۲۰ هزار نفر گواهی‌نامه دارند.

وی در رابطه با عملکرد پلیس راهنمایی رانندگی در بحث برخورد با تخلفات گفت: طی هفت ماه گذشته ۵۱۳ هزار برگ احضاریه و جریمه صادرشده و همچنین یک هزار و ۷۱ جلد انواع گواهینامه به دلایلی مانند اعتیاد، حالت غیر عادی و تصادفات خطرناک بوده  به حالت تعلیقی درآمده که این تعداد ۳۹ مورد مربوط به مثبت بودن اعتیاد و مصرف قرص‌های روان‌گردان رانندگان بوده است.

سرهنگ شرافتی درر رابطه با تعداد دوربین‌های نظارتی اظهار کرد: در استان گلستان ۱۱۴ دوربین نظارتی نصب‌شده که ۵۸ دستگاه آن فقط در شهر گرگان بوده و اقدامات انجام‌شده در حوزه برخورد با تخلفات این است که ضمن اینکه این دوربین‌ها از تخلف عکس می‌گیرند به شکل آنلاین مبلغ جریمه را برای راننده پیامک می‌کنند.

با آنلاین شدن دوربین ها بلافاصله باپیامک به راننده خودرو تخلفش اعلام می گردد

وی  در بار ه میزان برگه های جریمه توسط دوربین  و آنلاین کردن دوربین ها گفتد : روزانه ۵۰۰ برگ جریمه توسط دوربین‌ها صادر می‌شود، ودر photo_2016-11-15_14-17-30گلستان فعلاً در پشت این دوربین‌ها از کاربر استفاده می‌کنیم  و در چند استان کشور آنلاین شده است.

سرهنگ شرافتی گفت:بدنبال این هستیم که دوربین ها را آنلاین کنیم تا بلافاصله باپیامک  راننده خودرو تخلفش اعلام گردد.

وی در هفت ماه گذشته  ازتوقیف بیش از ۱۲ هزار موتورسیکلت  و ۸۴ هزار راننده موتورسیکلت جریمه و اعمال قانون شده‌اند خبرداد.

رئیس پلیس راهورفا گلستان گفت: طی هفت ماه گذشته ۴۵ هزار و ۵۵۰ دانش‌آموز دانش‌آموز و ۱۶۳۸۶ مهدکودکی و پیش دبستانی  آموزش‌دیده‌اند و بیش از ۴۰ هزار راننده توجیح شده‌اند.

وی از شورای بیمه استان خواست که بابت حمایت از موتور سوران طرح اهدای کلاه ایمنی را اجرا کنند

سرهنگ شرافتی در باره بیشترین تصادف در سطح شهر های استان گفت :  ۴۵ درصد تصادفات جرحی و فوتی مربوط به شهرستان گرگان و ۱۷درصدمربوط به گنبدکاووس  میزان تصادفات در استان هستند و کمترین آمار مربوط به مراوه‌تپه بوده که آماری معادل ۶ دهم درصد بوده است.

سرهنگ شرافتی همچنین در باره معضلهای ترافیکی استان گفت : یکی از این معضل ها عبور ترافیک جاده ای در داخل اکثر شهر ها و وناهنجاری موتور سیکلت سواران و دیگر اینکه کمبود پار کینگ های عمومی در سطح شهر می باشد.

وی افزود: فرهنگ رانندگی باید ارتقا ءپیدا کند و تخلفات رانندگی تجاوز به حقوق دیگران هست.

شرافتی همچنین بخشی از تخلفات رانندگی را مربوط به عابرین پیاده نام برد و گفت :در قوانین جدید به عابر پیاده نیز سهمی در تخلف وتقصیر می دهیم

وی  بیان کرد: در ۲۴ روز گذشته ۱۷ درصد کاهش تصادفات را در سطح استان داشته‌ایم.

سرهنگ ایوب شرافتی رئیس پلیس راهورفا گلستان در باره بحث سرعت گیرها در سطح شهرها و اینکه سرعت گیر باید چه شرایطی داشته باشد گفت : یکی از خصوصیات سرعت گیر باید استاندارد باشد و زنگ داشته باشدو حداکثر ارتفاع آن تعریف شده باشد و قبل از سرعت گیر تابلوی دست انداز بایدداشته باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۵ ب.ظ

دیدگاه