جعفری معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف گلستان ازتهیه شناسنامه برای شعب حل اختلاف به منظور برنامه ریزی ها و اقدامات مدیریتی آتی خبرداد

البرز گلستان/بهبود کیفیت رسیدگی به پرونده های ورودی به شعب شورای حل اختلاف گلستان/ تهیه شناسنامه از شعب به منظور برنامه ریزی ها و اقدامات مدیریتی آتی
با ارائه آموزش های کاربردی در بازرسی های کارشناسان ، کیفیت رسیدگی به پرونده ها در شعب شورای حل اختلاف استان بهتر شده است.
به گزارش روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان؛ معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف با بیان این مطلب خبر از پایان دورنخست بازرسی ها در استان داد و گفت: دراین بازرسی ها با بیش از ۱۶ مورد بازرسی تلاش کردیم علاوه بر بررسی پرونده ها و مشکلات اعضا ، آسیب شناسی میدانی در سطح شوراهای حل اختلاف در استان صورت گیرد.
احمد جعفری افزود: حضور در دورترین شعب شورای حل اختلاف ، امکان تعامل چهره به چهره و بررسی مشکلات به منظور برنامه ریزی بهتر برای تدوین دوره های آموزشی ویژه هر حوزه قضایی را در سطح استان فراهم می کند.
وی در ادامه تصریح کرد: در این بازرسی ها تلاش ما بر این بود تا مبانی آموزشی در بخش هایی مانند نحوه ی ثبت ، رسیدگی و بایگانی پرونده ها به صورت چهره به چهره توسط کارشناسان امر ، به اعضا آموزش و اشکالات موجود رفع شود.
وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است آموزش های عملی، در شعب و در پرونده هایی که اعضا هر روز با آن سر و کار دارند، بازده بیشتر و بهتری دارد.
احمد جعفری درادامه تصریح کرد : دراین بازرسی ها شناسنامه کاملی از تمام شعب ، تهیه شده است که می تواند در آینده به عنوان یک مرجع کامل برای برنامه ریزی ها و اقدامات مدیریتی مورد استفاده قرار گیرید.
وی افزود: پس از بازرسی ، مزایا و معایب به تفکیک هر حوزه قضایی تهیه و در اختیار همان حوزه به منظور بهبود کار و رفع معایب قرار می گیرد تا در دور دوم بازرسی ها نسبت به ارتقای کیفیت و رفع مشکلات اقدام کنند.
به گفته وی در دور دوم بازرسی ها شعبی که بهبود کیفیت داشته باشند تشویق و به اعضای شعبی که نسبت به رفع موانع اقدام نکرده باشند تذکرات لازم داده خواهد شد.
معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: هم اکنون یکصد و ۴۱ شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستایی در استان فعال است که همه ی این شعب توسط تیم کارشناسی بازرسی شده است.
انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۴:۱۳ ب.ظ

دیدگاه