فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان خبرداد:درنخستین روز هفته دفاع مقدس رژه با شکوه نیروهای مسلح در۳۱شهریورساعت ۸ صبح در گرگان، گنبد و آزادشهربرگزار می شود

البرز گلستان/امیر سرتیپ مهدی معمار باشی، ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان، امروز (۲۳ شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس دستورالعمل صادره از کل نیروهای مسلح ایران برنامه های دفاع مقدس سال جاری با محوریت ارتش جمهوری اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس سرشار از خاطرات بزرگ مردمانی است که در سایه سار وحدت ملی خویش و در کنار ولی فقیه زمانه خود به مصاف حق و باطل رفتند و غرب و آزادگی و نهضت سرخ ابا عبدالله الحسین و مولایشان را در عمل به اثبات رساندند و از خون پاکشان گذشتند تا امروز استقلال تمایت ارضی شان را مرهون خون پاکشان سازیم.

 معمارباشی تصریح کرد: این همه رشادت و از خود گذشتگی نیازمند این است تا نسل حاضر و آینده که تشنه دانش و آگاهی از این حقایق مجد است بر آن ببالند و از تلخی هایش درس مقاومت و پیروزی بگیرند و در قاب زیبای کشورمان همچون برگ زرینی تا ابد جلوه نمایی کند.

 وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس ایران برشی از تاریخ ملتی است که با تکیه بر باورهای دینی و ملی خویش، پایداری و استقامت را نهادینه وجود خود ساخت و با الگوپذیری از اسوه هایش مرگ در سایه شرف و عزت و شناور شدن در خون را بر زندگی مزلت بار زیر ستم ترویج داده است.

ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران با اشاره به روز شمار برنامه های کارگروه نظامی هفته دفاع مقدس استان، اظهارداشت: در روز چهارشنبه (۳۱ شهریور) نخستین روز هفته دفاع مقدس که با نام اقتدار، صلابت، نیروهای مسلح نامگذاری شده رژه با شکوه نیروهای مسلح ساعت ۸ صبح در گرگان، گنبد و آزادشهر برگزار می شود.

 وی افزود: در دومین روز هفته دفاع مقدس با عنوان شهیدان، ایثارگران، سربازان و فخرآفرینان دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای استان صورت می گیرد.

 معمارباشی با اشاره به سومین روز هفته دفاع مقدس با نام معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت، شرکت کارکنان نیروهای مسلح در نماز جمعه، سخنرانی فرماندهان در بین الصلاتین نماز جمعه و ویزیت رایگان در مصلی و برگزاری ایستگاه صلواتی را از برنامه های این روز برشمرد.

 وی خاطرنشان کرد: در چهارمین روز دفاع مقدس با نام دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان مراسم تجلیل از سربازان یگان های مسلح در سربازخانه ها و سخنرانی فرماندهان در سطح مدارس برگزار می شود.

 ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران افزود: پنجمین روز هفته دفاع مقدس به نام اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف، آمادگی دفاعی نامگذاری شده که در این روز مسابقات ورزشی و تیراندازی فرماندهان، مدیران و مقامات استان در سربازخانه گرگان برگزار خواهد شد.

 وی از برگزاری صبحگاه مشترک یگان های نمونه استان در سربازخانه گرگان و روز شکست حصر آبادان و تقدیر از خانواده شهدا، جانبازان و بازنشستگان در ششمین روز هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این روز با عنوان پیشکسوتان، رزمندگان و عزت مداران نامگذاری شده است.

 معمارباشی اضافه کرد: در هفتمین روز دفاع مقدس با عنوان بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی و استکتبارستیزی محفل انس با قرآن در مسجد امام محمد باقر(علیه السلام) سربازخانه گرگان برگزار می شود.

 وی ادامه داد: در آخرین روز هفته دفاع مقدس با عنوان فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان، ولایتمداران حضور دانش آموزان در سربازخانه ها و اجرای برنامه های متنوع برای آنان انجام می شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۹ ب.ظ

دیدگاه