رهبری، معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبرداد:شروع به فعالیت طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی به صورت پایلوت به همراه استان قزوین در گلستان

البرزگلستان/محمد رهبری، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: طرح کارورزی که برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در نظر گرفته شده از ابتدای سال به صورت پایلوت به همراه استان قزوین در استان گلستان شروع به فعالیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح خود استان است که دارای مزایای بسیار است، افزود: مهمترین مزیت این طرح آشنایی فارغ التحصیلان با کسب کار و تجربه تعامل کارورز و واحد پذیرنده است.

رهبری با بیان اینکه این طرح تعهدی برای استخدام افراد ندارد، اظهارداشت: متقاضیان بسیاری وجود دارد و کارهای زیادی در حال انجام است و بخش های اقتصادی بسیاری را در برخواهد گرفت.

وی قالب طرح آموزشی مدت کارورزی ۶ تا ۱۱ ماهه است، تصریح کرد: افراد کارورز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و قانون کار قرار نخواهند گرفت.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: این افراد فقط بیمه مسئولیت مدنی یا حوادث می شوند و کمک هزینه ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان که ۵۰ درصد از طریق دولت و ۵۰ درصد از طرف مدیر پذیرنده پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان گلستان ۸۴۷ نفر است، تصریح کرد: با تلاش های که صورت گرفته است اکنون ۱۱۵ نفر مشغول به کار شدند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۰ ب.ظ

دیدگاه