سیف رئیس کل بانک مرکزی درجلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان:اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط با هدف اثر بخشی در اقتصاد اولویت نظام بانکی کشور است

البرز گلستان/دکتر ولی الله سیف در بیست و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گلستان را استانی با ظرفیت های بالا دانست و تصریح کرد: در سالجاری ، اگر چنانچه واحد کوچک و یا متوسطی تنها به دلیل عدم وجود نقدینگی راکد مانده است باید این مشکل از طریق اعطای تسهیلات بانکی حل شود و چرخ تولید این واحدها به حرکت درآید.

وی با اشاره به واحدهایی که توسط بانک ها تملک می شوند، گفت: بهتر است در چنین شرایطی واحدهای تملک شده به سرمایه گزاران جدید معرفی شود تا آنها بتوانند ضمن صرفه جویی در هزینه ها و سرعت اقدام از بلا استفاده شدن این مکان ها جلوگیری کنند.

وی افزود: فعالیت واحدهای درهر شرایطی الزماً مطلوب نیست و واحدها باید تلاش در خلق آثار جدید و مورد توجه بازار داشته باشند تا بتوانند در گردونه رقابت فعالیت کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به برجام و تحولات بانکی پس از آن خاطر نشان کرد: خوشبختانه تحولات بسیار خوبی در زمینه بانکی و تعاملات بین المللی صورت گرفته و اگر چه هنوز موانعی وجود دارد اما تعاملات برقرار شده نیاز ما را مرتفع می کند.

دکتر سیف با تاکید بر مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار کرد: اگر بنگاه های اقتصادی بتوانند گردش مالی مستمری را با استفاده از تسهیلات بانکی داشته باشند و اشتغال موجود را حفظ کنند و حتی اشتغال جدید ایجاد نمایند، بانک ها به چک های برگشتی و مطالبات غیرجاری آنها چندان توجهی ننمایند و با آنهاهمکاری داشته باشند.

وی خطاب به بانک های استان یادآور شد: پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد ها را منوط به اخذ مطالبات گذشته نکنند و توجه داشته باشند که اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط با هدف اثر بخشی در اقتصاد اولویت نظام بانکی کشور است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴ ب.ظ

دیدگاه