دکترسعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:وظیفه ما احیاء بخش تعاون در بین مردم می باشد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:وظیفه ما احیاء بخش تعاون در بین مردم می باشد.

البرز گلستان/ دکترسعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان،  در جمع اصحاب  رسانه استان حضور پیدا کرد و ضمن بیان برنامه های هفته تعاون به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ دادند.

وی در ابتدا ضمن بیان اهمیت تعاون در آمیزه های دینی آنرا در اقتصاد و قانون اساسی یکی از سه بخش اساسی در اقتصاد کشوررا تعاونی ها  نام برد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در باره نقش رسانه ها در انعکاس اخبار تعاون  اظهار کرد: رسانه ها خیلی قوی هستند ونگاه مثبت در جامعه ایجاد می کنند

وی در ادامه افزود: با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه تاکید شده که  ۲۵ درصد از بخش اقتصادی کشور رابایدتعاونی پوشش دهد،  همه اینها نشان می دهد چه به لحاظ فرهگی، چه به لحاظ قانونی و چه به لحاظ ساختاری برب خش تعاونی مورد توجه است.

مازندرانی  تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس وظیفه مندی و ساختار تشکیلاتی که دارد در حال خدمت رسانی است و سعی می کند با ارائه خدمات مناسب و پیش بینی راهکارهای خوب و علمی مشکلات و مسائل در بخش تعاون که باعث رکود در این بخش شده  و تا حدودی نتوانسته ایم توانمندی های موجود در کشور را به منصه ظهور برسانیم را حل کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در حال حاضر در استان گلستان ۱۰ هزار و ۹۶۷ تعاون به ثبت رسیده است که در بررسی های های انجام شده نزدیک به ۴ هزار تعاونی راکد یا نیمه فعال هستند.و از کل تعاونی های ثبت شده نزدیک به ۴۹ درصد در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

دکتر مازندرانی اظهارداشت: استان گلستان به لحاظ تعداد تعاونی های ثبت شده در کشور از رتبه ۵ برخوردار است و یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر در این تعاونی ها عضویت دارند که حدود ۶۵ هزار و ۷۲۵ نفر در تعاونی های ما شاغل هستند.

 وی با بیان اینکه در بحث تعاونی ها ۱۸ اتحادیه فعال داریم، تصریح کرد: در ثبت و تشکیل تعاونی های بانوان گلستان از رتبه اول برخوردار است که این موضوع نیازمند به فعالیت بیشتر است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از کل تعاونی های ثبت شده در استان ۳۲۴ هزار و ۷۳۹ نفر عضو عادی، بانوان هستند.

 وی افزود: اتاق تعاون یکی از ngo ها و بخش خصوصی است که در بخش خدمات دهی مشغول همکاری با این اداره کل است که برای توانمندی این بخش در آینده برنامه های خواهیم داشت.

  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در باره نقش رسانه ها در انعکاس اخبار تعاون  اظهار کرد: رسانه ها خیلی قوی هستند ونگاه مثبت در جامعه ایجاد می کنند

مازندرانی اظهارداشت: در جشنواره تعاونی های برتر که در استان برگزار شده بود ۵۳۹ تعاونی در رسته های مختلف که ثبت نام کرده بودند توسط کمیته داوری مورد بررسی قرار گرفتند و ۱۹ تعاون به عنوان تعاون موفق و برتر استان انتخاب شدند.

 وی تصریح کرد: این ۱۹ تعاون برتر توسط وزارت خانه مورد بررسی قرار گرفتند که اتاق تعاون استان و تعاون حمل و نقل جاده ای به عنوان تعاون برتر و ملی ما انتخاب شدند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به برنامه های هفته تعاون، گفت: با توجه به فرا رسیدن هفته تعاون و در جهت ترویج و گسترش فرهنگ تعاون، بیش از ۱۰۰ برنامه در این ایام در سطح استان اجرا می شود.

 وی افزود: یکی از ضعف هایی که در کشور ما وجود دارد انجام کارهای گروهی و تیمی بسیار ضعیف است که باید بیشتر به آن پرداخته شود و آن را مورد توجه قرار دهیم.

 مازندرانی اظهارداشت: نشست با بانوان تعاونگر، اجرای مسابقات فوتبال، والیبال و مسابقات مختلف ورزشی برای تیم های تعاونی و خانواده های تحت پوشش تعاونی، افتتاح متمرکز طرح تعاونی ها در گمیشان، گنبد و بندر ترکمن، جشنواره تعاونی های برتر، بازدید از تعاونی ها و مراکز، نشست با اتحادیه ها، دیدار تعاونگران، اتاق تعاون و مسئولان عرصه تعاون با نماینده ولی فقیه در گلستان و استاندار، عطر افشانی مزار شهدا و رژه تاکسی ها از جمله برنامه ها هفته تعاون در استان است

وی در خاتمه از بهره  گیری از تجارب استان کردستان در بخش آی تی گفت : ددر بحث آی تی کردستان موفق عمل کرده و ما در حال الگو گیری از آن هستیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۳ ق.ظ

دیدگاه