معاون وزیر اقتصاد و دارایی در شورای اداری استان گلستان:تصویب پروژه یک‌صد میلیون دلاری شبکه آبیاری قره سو-زرین گل از طرف بانک توسعه اسلامی

البرز گلستان / جلسه شورای اداری استانداری گلستان امروز با حضور الستاندار و معاونین وی و آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان ومحمد خزائی معاون وزیر اقتصاد و دارایی و مدیران اجرائی استان در سالن شماره استانداری برگزار گردید.

محمد خزائی معاون وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه شورای اداری گلستان اظهار کرد : این رشد چشمگیر و محسوس ، از نشانه های حرکت این استان به سمت توسعه و پیشرفت است که امیدواریم با حمایت های بیشتر مسوولین استانی و کشوری ، ادامه یابد .

وی بیان کرد : یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در روند اجرای این گونه طرح ها ، آماده سازی زیرساخت های مربوط به اجرا و دوری از اجرای سنتی آن ها است .

معاون وزیر اقتصاد افزود : گلستان استانی مملو از استعداد و امکانات است و جای تعجب فراوان دارد که چرا این استان جایی در میان استان های برتر و پیشرو کشور ندارد .

خزاعی ادامه داد : نرخ بالای بیکاری و کمبود سرمایه گذاری در این استان ، از جمله نکات ضعف و از دلایل اصلی عقب ماندگی گلستان است که امیدواریم با تکمیل طرح های در دست اقدام و فراهم شدن فرصت حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، شاهد پایان این شرایط سخت و دشوار باشیم .

وی گفت : خزاعی تأکید کرد:معاون وزیر اقتصاد و دارایی و مقام معظم رهبری نیز بر توسعه صادرات، اشتغال و کاهش فقر تأکید کرده است.

رییس کل سازمان های سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بیان کرد : اگر چه علاقه ای به بیان ضعف های گذشته که عامل عقب ماندگی استان است ندارم اما بررسی برخی طرح های استان گلستان نشان می دهد پیشرفت فیزیکی برخی پروژه ها در این استان در مدت زمان طولانی کمتر از نصف یک درصد بود.

وی افزود: بین ۲ تا ۳ ماه آینده پروژه وام شبکه آبیاری قره سو-زرینگل به تصویب بانک توسعه اسلامی می‌رسد که پس از آن مبلغ بیش از یک‌صد میلیون دلار به آن اختصاص می‌یابد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۴ ب.ظ

دیدگاه