حجت الاسلام سهرابی مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان در جشنواره تجلیل از برترین های مساجد استان:مساجد و اماکن مذهبی باید به قطب فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی جامعه تبدیل شوند

البرز گلستان/ حجت الاسلام سیف الله سهرابی مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان در جشنواره تجلیل از برترین های مساجد استان که در سالن  شهید بهشتی سپاه ناحیه گرگان برگزار شده بود گفت : خداوند خطاب به جن و انس فرمود که من شما را بیهوده خلق نکردم بلکه برای خلقت بشر اهداف متعدد زیادی در نظر گرفته شده است .

 

سهرابی با بیان اینکه میزان مقبولیت عبادت به عوامل بسیاری بستگی دارد که یکی از آنها انجام عبادت در مکان مقدس مانند مسجد است ، اذعان داشت : مسجد به قدری در نزد خداوندمنزلت دارد که فرموده اند تکمیل و مرمت و تعمیر مسجد مانند تکمیل دین و ایمان فرد است .

 

حجت الاسلام سهرابی در بخش بعدی سخنانش با بیان اینکه مسجد فقط برای اقامه نماز نیست خاطر نشان کرد : مسجد پایگاهی است که همه مسائل دینی ، اعتقادی و سیاسی باید از آن سرچشمه بگیرد که اگر غیر از این باشد دشمن قطعا سوء استفاده خواهد کرد .

 

وی وجود روحانی را در مسجد موجب تنویر افکار عمومی و حیات مسجد دانست و تاکید کرد : روحانی باید در مسجد مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی را برای مردم بازگو کرده و آنها راآگاه و روشن سازد . این دقیقا همان چیزی است که دشمن از آن هراس دارد و سعی دارد مساجد را تنها در اقامه نماز خلاصه کند در حالیکه مساجد و اماکن مذهبی باید به قطب فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی جامعه تبدیل شوند .

سهرابی از اهمیت هیئت امنامساجد سخن گفت و تاکید کرد : یکی از مهم ترین بخش مساجد هیئت امناء هستند هیئت امناء باید به خودشان  فخر کنند که خداوند به آنها  چنین منزلتی داده است هیئت امنا در نزد خداوند جایگاه بسیار ویژه ای دارد .

 

وی ادامه داد هیئت امناء امین مردم هستند ، و فعالیت های آنها در مساجد باید به گونه ای باشد تا همه هیئت امناء را مورد اعتماد خود بدانند

وی افزود : اولین خدمت هیئت امناء خدمت به روحانی مسجد است و باید روحانی مساجد را به عنوان آگاهی بخش افکار عمومی ارج نهاد ودر تمامی مسائل وی را محور امور قرار دادچراکه شاخص اصلی مسجد روحانی آن است اگر نباشد چراغ مسجد خاموش خواهد شد ./منبع روابط عمومی

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲ ق.ظ

دیدگاه