دکتر محمدنژادرییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان : دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز نقش مهمی در توسعه علمی منطقه داشته است

کدخبر:۶۱۸۸۴

البرزگلستان/رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان بندرگز:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز نقش مهمی در توسعه علمی منطقه داشته است.

دکتر مجید محمدنژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان اعلان کرد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز به عنوان بزرگترین، زیباترین و مجهزترین مجتمع آموزش عالی در غرب استان گلستان و شرق مازندران با بیش از ۱۷۰۰ دانشجو، ۱۰۰ عضو هیأت علمی و استاد مدعو و ۲۹ نفر کارمند و فارغ التحصیل نمودن بیش از ۷۰۰۰ دانشجو نقش مهمی در توسعه علمی منطقه داشته است.

 

دکترمحمدنژاد در ابتدا با توجه به چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه را مولود انقلاب اسلامی دانست که با حمایت یک میلیون تومانی امام (ره) توانست در سال ۱۳۶۱ به عنوان یک موسسه آموزشی غیر دولتی تأسیس گردد و اکنون با داشتن بیش از ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل گردیده است و توانسته است به عنوان یک بخش خصوصی و غیر دولتی کمک شایانی به مجموعه آموزش عالی کشور نماید.

 

وی با اشاره به فارغ التحصیلان چند میلیون نفری و تحصیل بیش از یک میلیون نفر در دانشگاه گفت در مجموع دانشگاه آزاد اسلامی توانسته نزدیک به ۴۰ درصد بار آموزش عالی کشور را بر دوش کشد. این در حالی است که شهریه ای که از دانشجو توسط دانشگاه آزاد دریافت می شود بسیار کمتر از سرانه بودجه دولتی دانشگاه برای هر دانشجو (تقریبا ۷٫۵ برابر) است که این امر کمک شایانی به دولت نموده و سالانه از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور جلوگیری می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاسیس واحد بندرگز در سال ۱۳۸۳ با جذب ۲ رشته و ۲۱۷ دانشجو بوده است و اکنون پس از ۱۷ سال فعالیت اثربخش علمی و آموزشی واحد بندرگز دارای ۷۱ رشته در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی، کارشناسی ارشد (۱۲رشته) و نیز رشته کارشناسی پرستاری می باشد، به یکی از بهترین واحد های دانشگاهی منطقه تبدیل گردیده است.

 

دکتر محمدنژاد با اشاره به گستردگی وسعت دانشگاه بندرگز با ۳۶۵ هزار مترمربع فضا، ۴۷۰۰ متر فضای آموزشی، ۳۷۰۰ متر فضای ورزشی ( سوله ورزشی پنج منظوره )، از دیگر امکانات این واحد دانشگاهی را کتابخانه با بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب، ۱۶ باب آزمایشگاه، ۲ سایت کامپیوتر، سالن اجتماعات ۲۰۰ نفره، سالن جلسات ۴۰ نفره، اتاق اساتید مجزا برای اعضای محترم هیأت علمی، بوفه دانشجویی، نمازخانه، انتشارات و … بیان کرد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز همچنین با اشاره به توسعه مدارس سما از یک باب مدرسه به ۳ مدرسه با بیش از ۴۵۰ دانش آموز ابراز امیدواری کرد که در سالهای آینده تعداد مدارس افزایش خواهد یافت.

 

دکتر محمدنژاد در پایان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز را سرمایه مادی و معنوی شهرستان دانسته و از همه مردم و مسولین خواست در اعتلای اهداف آن به مجموعه دانشگاه کمک نمایند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

دیدگاه