دکتر صادقلو استاندار گلستان درکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور رئیس کل بانک مرکزی:شرایطی برای تسهیل پرداخت مطالبات جوکاران وتولید کنندگان بایدایجاد شود

البرز گلستان/دکتر حسن صادقلو امشب در بیست و یکمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان با حضور رئیس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: برخی از محصولات کشاورزی مشمول حمایت‌ها و خرید تضمینی هستند اما برخی در پرداخت مطالبات برخی محصولات کشاورزان مشکل داریم.

وی افزود: در پرداخت مطالبات گندم‌کاران گلستان تسریع شده و این امر جای قدردانی دارد اما هنوز بخش عمده‌ای از مطالبات جوکاران گلستانی باقی مانده است.

استاندار گلستان ادامه داد: حدود ۹۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران گلستانی پرداخت شده است و وضعیت استان گلستان به نسبت دیگر استان ها بهتر است اما در پرداخت مطالبات جوکاران وضعیت مناسبی نداریم.

وی اضافه کرد: دولت از ابتدا اعلام کرده بود که خرید جو تضمینی نیست و باید در بورس عرضه شود اما انتظار می رود شرایطی برای تسهیل پرداخت مطالبات جوکاران وتولید کنندگان ایجاد شود.

به گفته استاندار گلستان، بسیاری از واحدهای دامداری، گاوداری و مرغداری‌های استان در راستای برنامه های حمایتی دولت در رونق تولید مشمول دریافت تسهیلات نشده اند و نیازمند تعریف خط ویژه اعتباری هستند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان هم در این جلسه گفت: تاکنون پرونده پرداخت تسهیلات ۲۱۲ واحد تولیدی و صنعتی استان به بانک ملی ارجاع که از این تعداد پرونده ۱۶۰ مورد مراجعه کرده و در مرحله تکمیل اسناد و مدارک هستند که براساس آخرین آمار ۱۲۰ پرونده تکمیل‌شده و به واحدهای کارشناسی ارجاع شده‌اند.

علی رشیدی افزود: تاکنون همکاری از سوی بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی راکد گلستان انجام شده اما بخش عمده مشکلات در این حوزه مربوط به متقاضیان است.

وی همچنین به رشد منابع سیستم بانکی در استان اشاره و اظهار کرد: این رشد ۱۵٫۵ درصد بوده که رقم قابل‌توجهی است، به‌طوری‌که تا پایان تیرماه امسال از ۶۶ هزار میلیارد ریال به ۷۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۸ ق.ظ

دیدگاه