رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش های تازه ی دستگاه قضایی استان برای افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها خبر داد

البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه ی بازدید از شهرستان آق قلا از تلاش های تازه ی دستگاه قضایی استان برای  افزایش سرعت  رسیدگی به پرونده ها خبر داد.

هادی هاشمیان با اشاره به این که ورودی پرونده در گلستان از میانگین کشور بالاتر است گفت : در شعبی که تراکم پرونده های آن ها زیاد است و یا پرونده های سنگین و ویژه را رسیدگی می کنند قضات کمکی مستقر می کنیم تا هم فرآیند رسیدگی به پرونده ها را شتاب دهند و هم از حجم کار قضات بکاهند .

هاشمیان ،  اصلاح چارت تشکیلاتی دادگستری ها را از دیگر اقدامات مهم خود برای تسریع رسیدگی ها در استان برشمرد و گفت : تغییر این چارت ،  امکان جذب قاضی جدید و افزایش تعداد شعب  در حوزه های قضایی استان را فراهم کرده است .

وی با اشاره به ورود ۲۴ قاضی ،سال گذشته به گلستان گفت :  در ادامه رایزنی هایی که انجام داده ایم ، قضات تازه نفس دیگری هم امسال در محاکم استان مستقر خواهند شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ابتدای این بازدید از ارتقای جایگاه شهرستان آق قلا در استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی ( سمپ ) هم قدردانی کرد و گفت : تلاش و کار جهادی همکاران قضایی و اداری ،عامل حرکت ِ رو به جلوی ِ  دستگاه قضایی استان است .

هادی هاشمیان در ادامه از رئیس دادگستری و دادستان شهرستان آق قلا خواست : بر رفتار کارکنان با مردم ، نظارت ویژه داشته باشند.

وی با بیان این که، به  سختی و حساسیت کار  قضات آگاهیم تاکید کرد : قضات ما باید صلابت و قاطعیت خود را  با قلم اعمال کنند و تا جایی که می توانند با مردم رفتار مناسب داشته باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه ی این بازدید ، روند پیشرفت  برنامه ی اجرایی این شهرستان را هم بررسی کرد .

هاشمیان را در این بازدید محمود اسپانلو معاون برنامه ریزی  و حسن ثناگو معاون مالی پشتیبانی و عمرانی وی ، همراهی کردند.

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۶ ق.ظ

دیدگاه