دکتر سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:باید مرکزی برای ثبت و ارزیابی نقشه تسهیلات و اشتغال استان مشخص شود

البرز گلستان/،دکتر سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در کارگروه اشتغال استان گلستان گفت: نقشه تسهیلات و اشتغال استان مشخص نیست و باید مرکزی برای ثبت و ارزیابی آن در استان وجود داشته باشد

وی یادآور شد: هم‌اکنون استراتژی و راهکار مشخص در ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات در دستگاه‌های متولی وجود ندارد و هر یک از دستگاه‌ها راه خود را می‌روند.

وی بابیان اینکه در بسیاری از موارد اشتغال ایجادشده در استان ثبت و گزارش نمی‌شود، افزود: درگذشته تسهیلات پرداخت‌شده برای مشاغل خرد در کارگروه اشتغال ازنظر توجیه اقتصادی موردبررسی قرارگرفته و سپس تائید، پرداخت و اشتغال ایجادشده ثبت می‌شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بابیان اینکه هم‌اکنون اهرم نظارتی در این حوزه وجود ندارد، ادامه داد: بسیاری از مشاغل استان اشباح شده و برخی با مازاد تولید مواجه هستند اما همچنان مرکز متمرکز برای پرداخت تسهیلات و مدیریت و نظارت بر آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اشتغال یکی از معضلات اصلی جامعه است که امروز کشور و استان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند.

دکترمازندرانی تاکید کرد: سند توسعه اشتغال استان در سال ۱۳۹۰ بااعتبار ۳۵۰ میلیون تومان تدوین شد اما پنج سال است که از آن استفاده نمی‌شود و خاک می‌خورد.

وی با یادآوری اینکه این سند در هفت جلد تهیه‌شده و نداشتن راهکار و خط‌مشی مناسب در ایجاد اشتغال یک معضل جدی است، خاطرنشان کرد: ایجاد نظام جامع بازار کار استان و به‌روز کردن سند اشتغال و بازشناسی رشته‌ها می‌تواند به چندگانگی آمار ارائه‌شده از سوی دستگاه‌ها خاتمه دهد.

دکتر سعید مازندرانی  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خاتمه گفت: اگر اطلاعات دقیقی از شاغلان و بیکاران و اشتغال ایجادشده وجود داشته باشد و از تصمیم‌گیری‌های پراکنده در اشتغال اجتناب کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم از این سردرگمی بیرون بیایم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۲ ق.ظ

دیدگاه