رحمان نوروزی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان خبرداد:براساس منابع، بانک توسعه تعاون در استان اصفهان از نظر حجم بعد از استان تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد

البرز گلستان/رحمان نوروزی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه بانک توسعه تعاون با ۷ سال سابقه فعالیت هنوز برای بسیاری از مردم ناشناخته است، اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی آماده ارائه خدمات بانکی و اعتباری به شرکت‌های تعاونی و تولیدی است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان با بیان اینکه این بانک از همه ظرفیت‌های بخش تعاون برای رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی بهره می‌برد، گفت: این بانک با ۳۱ مدیریت شعب و بیش از ۴۰۰ شعبه در سراسر کشور خدمات بانکی و پولی ارایه می‌کند.

وی با بیان اینکه براساس اساسنامه بانک توسعه تعاون ۷۰ درصد تسهیلات به بخش تعاون پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: این بانک خدمات خود را در بخش اقتصادی در قالب انواع خدمات از جمله تسهیلات، خدمات ضمانتنامه‌ای، ارزی و بانکداری الکترونیکی ارایه می‌کند.

نوروزی با اشاره به منابع و سپرده‌های بانک توسعه تعاون تصریح کرد: براساس منابع، بانک توسعه تعاون در استان اصفهان از نظر حجم بعد از استان تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد. سپرده استان اصفهان در ۴ ماه نخست امسال نسبت به سال ۹۴ با رشد ۴۰ درصدی مواجه شده و ۱۸۱ درصد از برنامه ابلاغی ستاد در حوزه جذب منابع تامین شده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان با اشاره به حمایت بانک توسعه تعاون از فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: لازم است نمایندگان مجلس اعتبار خاصی را برای بخش تعاون کشور در نظر بگیرند، تخصیص اعتبار و وجوه دولتی در قوانین بودجه کشور برای اعطای تسهیلات ارزان به تعاونی‌ها  نیز از جمله حمایت‌هایی است که مجلس می‌تواند به صورت جدی‌تر در این راستا انجام دهد.

وی با اشاره به فعالیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: یکی از اصلی‌ترین موانع اعطای تسهیلات اعتباری به تعاونی‌ها نداشتن وثایق کافی مورد نیاز موسسات مالی و اعتباری است، بنابراین این صندوق در راستای توسعه بخش تعاون و رفع موانع آن فعالیت‌هایی مانند شرکت در مناقصه و مزایده، تعهد پرداخت و ضمانت معاملات، استرداد پیش پرداخت و… را با مزیت‌های رقابتی و تخفیف کارمزد را انجام می‌دهد.

نوروزی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون بانکی صددرصد دولتی است، گفت: بانک توسعه تعاون استان اصفهان برای ارتقا سطح بهره‌وری و افزایش عملکرد در استان به منظور جهت دار بودن فعالیت‌ها و انجام مدون و متمرکز امور اجرای طرح‌های استانی مانند طرح ضمان، نوین، احیا، ترغیب، همجوار وغیره را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به تسهیلات بانک توسعه تعاون به واحدهای صنعتی دارای مشکل که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ۲۳ طرح از محل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بانک ارجاع شده که در حال تشکیل پرونده و رفع مشکلات با پرداخت تسهیلات با تخفیف سود به این واحدها هستیم.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون در دوره فعالیت خود بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌ها و مشتریان پرداخت کرده است، تسهیلات این بانک در استان اصفهان در سال ۹۴ در بخش صنعت و معدن ۳۶ درصد، خدمات و سایر ۳۹ درصد، بازرگانی ۱۷ درصد، کشاورزی ۷ درصد و مسکن یک درصد بوده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۳ ب.ظ

دیدگاه