دکتر مازندرانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان ازبرابری هزینه حوادث ناشی از کاربا هزینه های عمرانی خبرداد

البرز گلستان/دکتر مازندرانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در حاشیه بازدید از یک کارگاه ساختمانی در شهرستان گرگان که در راستای حساس سازی و تاکید بر لزوم توجه به امور ایمنی در کارگاه های ساختمانی صورت گرفت، به لزوم رعایت نکات ایمنی و حفاظتی در کارگاه ها اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کارگاه های کوچک مسایل ایمنی به درستی رعایت نمی شود که منجر به حوادث ناشی از کار می شود.

وی با بیان اینکه هزینه حوادث ناشی از کار در کشور با هزینه های عمرانی برابری می کند، افزود: افزایش سطح نظارت ها و میزان آموزشها، می تواند حوادث را کاهش داده و درنهایت سرمایه کشور را به سمت مسایل بهداشتی و رفاهی مردم سوق داد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید براینکه پیمانکاران و کارفرمایان باید مسایل ایمنی را در اولویت کار خود قرار دهند، خاطر نشان کرد: تعداد بازرسان کار ما در استان ۱۳ نفر است که این تعداد در مقایسه با تعداد کارگاه های استان که بیش از ۴۰۰۰ واحد می باشد، تعداد اندکی است.

وی ضمن تبیین برنامه های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بسط و گسترش فرهنگ ایمنی در فضای کسب و کار، بر اجرای ساخت و ساز توسط افراد متخصص و همچنین استقرار دپارتمان ایمنی در همه کارگاه های ساختمانی تاکید کرد و افزود: آموزش همه جانبه ایمنی برای همه گروه های کاری شاغل در کارگاه امری ضروری است که باعث کاهش حوادث ناشی از کار خواهد شد.

در این بازدید که به منظور بررسی ایمنی در کارگاه های مرتبط با صنعت ساختمان و با همراهی مسئولین اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان صورت گرفت، ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت سیستم های ایمنی کارگاه مورد نظر بر رفع نواقص موجود تاکید شد. همچنین در این بازدید توافقی بر ایجاد کمیته راهبری ایمنی در صنعت ساختمان با دستگاه های متولی امر ساخت و ساز شهری به منظور هماهنگی در برنامه ریزی و کنترل های مشترک صورت گرفت.

قابل ذکر است که به طور میانگین نزدیک به ۴۴ درصد از حوادث ناشی از کار کشور در صنعت ساختمان اتفاق می افتد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۲ ق.ظ

دیدگاه