سرهنگ جاویدان فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان خبرداد: با ۳۰درصد افزایش کشفیات،کشف ۶۳میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال کالای قاچاق در استان در ۴ماهه اوّل سال

البرز گلستان/ سرهنگ جاویدان فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان به اتفاق معاونین خود صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگارحضور پیدا کرده و ضمن تبریک روز خبرذنگار به سوالات خبرنگارانت حاضر در جلسه پاسخ دادند.

وی در این نشست اظهار داشت: وقوع انواع سرقت‌ها نیز در استان گلستان ۱۲ درصد کاهش داشته و از ابتدای امسال تاکنون ۸۲ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

سرهنگ جاویدان همچنین افزود: ۷۷ درصد پرونده‌های ورودی به مراکز مشاوره به مصالحه رسیده و تاکنون ۵ هزار و ۸۱۳ نفر به مراکز مشاوره و مددکاری انتظامی گلستان مراجعه کردند.

وی افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۶۱۷ پرونده منجر به مصالحه شده که این نشان از تلاش‌های ماموران ما و اهمیت مراکز مشاوره است.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان گلستان کشف شده که نسبت به سال گذشته در همین مدت ۱۳۱ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ جاویدان جاویدان گفت: در همین مدت یک‌هزار و ۷۷۳ معتاد  نیز دستگیر شده که ۷۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ۲۳ باند نیز منهدم شده است.

وی پاکسازی مناطق آلوده استان گلستان را نیز از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست با تصویب شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان پاکسازی می‌شود که ۳ نقطه به عنوان پایلوت آغاز شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه این ۱۰ منطقه تا پایان سال متحول می‌شوند، گفت: روستاهای قزاق محله و قلعه محمود گرگان و محله اسلام آباد گنبدکاووس از مناطقی است که به عنوان پایلوت در طرح پاکسازی مناطق آلوده قرار گرفته‌اند و امسال اجرائی می‌شود.

سرهنگ جاویدان با اشاره به آمار تصادفات در استان افزود: در محورهای برون شهری استان گلستان وقوع تصادفات ۱۸ درصد و تعداد مجروحان ۲۱ درصد و فوت‌شدگان ۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و تخلفات نیز ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: در حوزه درون شهری نیز تصادفات جرحی ۱۱ درصد کاهش داشته اما تعداد فوت شدگان ۲۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد که بیشتر کشته شدگان را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان افزود: وقوع انواع سرقت‌ها نیز در استان گلستان ۱۲ درصد کاهش داشته و از ابتدای امسال تاکنون ۸۲ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

سرهنگ جاویدان با اشاره به نامگذاری امسال و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با قاچاق کالا گفت: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون  ۶۳ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال کالای قاچاق در استان گلستان کشف شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۶ ب.ظ

دیدگاه