مهندس میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان: کلیه متقاضیان فعالیت در زمینه رانندگی حرفه ای در بخش حمل و نقل عمومی برون شهری ملزم به شرکت در دوره های آموزشی تخصصی می باشند

البرز گلستان/مهندس مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: در سال گذشته  ۳۲۰۰۰ نفر-دوره برای رانندگان استان گلستان که در بدو شروع بکار رانندگی و یا مشغول به این حرفه بودند دوره های آموزشی تخصصی برگزار گردید.
وی در ادامه یادآور شد: کلیه افرادی که متقاضی فعالیت در زمینه رانندگی حرفه ای در بخش حمل و نقل عمومی برون شهری می باشند طبق قانون جهت آشنایی با مباحث روز تخصصی مرتبط با زمینه شغلی ملزم به شرکت در دوره های فوق می باشند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان در ادامه افزود: در استان گلستان چهار مرکز آموزش خصوصی در شهرهای گرگان، گنبد و آق قلا که مجوزهای لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی را از این اداره کل اخذ نموده اند، در حال فعالیت در زمینه آموزش رانندگان حمل و نقل جاده ای می باشند.
مهندس میقانی با توجه به نیاز رانندگان به آموزشهای روز آمد، متذکر گردید: کلیه دوره هایی که رانندگان در آنها شرکت می نمایند حاوی مطالب تخصصی می باشند که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.
وی در ادامه در باره عنوان دوره  های که رانندگان در طی اشتغال به حرفه رانندگی باید طی نمایند تصریح کرد: رانندگان بخش باری و مسافری در بدو آغاز بکار به مدت ۲۴ ساعت دوره های بدو خدمت باری و مسافری شامل دوره های اخلاق حرفه ای، آشنایی با قوانین و مقررات حمل و نقل، مهارتهای رانندگی، مشخصات وسایط نقلیه، اسناد حمل و نقل، ضوابط حمل بارهای عادی و مهار بار در انواع وسایط نقلیه، بهداشت و سلامت شغلی و حرفه ای، امداد و نجات جاده ای، برر سی و تشریح چند تصادف جاده ای مهم و حقوق شهروندی را طی می نمایند و کلیه رانندگانی که در حال حاضر مشغول به فعالیت در بخش حمل و نقل برون شهری می باشند موظف به شرکت در دوره های بازآموزی به مدت ۶ ساعت می باشند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان در خاتمه اظهار داشت : در حال حاضر در بخش حمل و نقل باری استان تعداد ۱۱۲۰۰ نفر و در بخش حمل و نقل مسافری ۳۲۰۰ نفر راننده مشغول به این حرفه می باشند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۹ ق.ظ

دیدگاه