جعفری مدیر صندوق بازنشستگی کشوری گلستان در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای استان خواستار حمایت وساخت برنامه های فرهنگی در صدا و سیما برای بازنشستگان شد

البرز گلستان/جعفری مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گلستان امروزدردیدار با عبدالحسینی مدیر کل صدا و سیمای استان خواستار حمایت وساخت برنامه های فرهنگی در صدا و سیما در برای بازنشستگان داشته اند.

در این دیدار گلریز مدیر خانه امید و مدیر پایگاه خبری البرز گلستان و رادکان حضور داشته اند. جعفری از مدیر کل صدا و سیمای استان خواستار حمایت های فرهنگی در راستای شناساندن فرهنگ بازنشستگی و نگرش جدید به این مقوله داشتن.

جعفری افزود: بازنشستگان به افتخار این مرحله از زندگی رسیدن  و نگاه کمک دولت به این قشر عظیم در حد توان می باشد.

جعفری با بیان اینکه در استان گلستان نزدیک به ۲۵ هزار بازنشسته تنها بدون احتساب خانواده با حداقل حقوق یک میلیون ۴۰۰و هفتاد هزار تومان می باشد اعلام کرد : در استان گلستان ماهانه مبلغ ۳۷میلیارد تومان بابت  حقوق بازنشستگان پرداخت می شود.

وی افزود: درآمد کسورات جهت تامین حقوق بازنشستگان در ماه ۱۰میلیارد تومان می باشد که اگر مابقی را دولت کمک نکند برای پرداخت حقوق با مشکل برخورد می کنیم.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گلستان کمک هزینه عینک رابرای بازنشستگان مبلغ ۸۰هزار تومان و سمعک را ۲۰۰هزار تومان و واکر را مبلغ ۱۵هزار تومان اعلام کرد.

وی یکی از مشکلات بازنشستگان را تامین اوقات فراغت بازنشستگان نامبرد و تاکید کرد: بازنشستگان به لحاظ پایین بودحقوق پیش خانواده های خود خجل می باشند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گلستان تعداد مریض های صعب العلاج بازنشسته در استان را ۲۹۰نفر اعلام کرد که با توجه به هزینه درمان بالای آن فقط  مبلغ ۱۴میلیون تومان پرداخت می شود و این در صورتی می باشد که  بازنشستگانی داریم که هنوز صاحب خانه نشده اند.

جعفری گفت : الان ۹۰ در صد از افرادی که در حال بازنشستگی می باشند با بازنشسته شدن مخالف هستند.

وی استان گلستان را هفتمین استان در تاسیس خانه امید در سطح کشور اعلام کرد .

همچنین جعفری پیشنهاد کرد: جهت آشنایی شاغلین با فرهنگ بازنشستگی و عدم شکست روحیه به هنگام بازنشستگی شاغلین  پیشنهاد می شود که ۵ سال آخر کار هر شاغل یک ساعت از کار کم شود  و همچنین به شاغلین بالای ۲۰سال آموزش دوران بازنشستگی داده شود.

وی در رابطه با انجام کارهای فرهنگی برای بازنشستگان به مدیر کل صداو سیمای استان اظهارکرد: معتقدیم بیاییم کار فرهنگی انجام بدهیم  و با حضور خبرنگاران و صدا و سیما در خانه امید استان و مصاحبه بابازنشستتگان و آشنایی با مشکلاتشان ضمن آنکه از قبل آسیب روانی به این قشر عزیز رسیده است از آسیبهای اقتصادی جلو گیری کنند.

جعفری در خاتمه بیان داشت : بیایید با کمک رسانه ملی و اصحاب رسانه فاصله بین نسلها را کم کنیم.

photo_2016-08-02_19-51-32

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۳ ب.ظ

دیدگاه