جعفری مدیر صند وق بازنشستگی گلستان در عیادت از بیماران ۵آذرگرگان به مناسبت دهه فجر:عیادت از بیمار جزء حقوقی است که انسانها موظف اند نسبت به همدیگر مراعات کنند

البرز گلستان / به مناسبت ایام دهه فجر مدیران اجرائی استان گلستان و گرگان طی برنامه ای عیادت از بیماران بیمارستان ۵آذر داشته اند .

دراین بازدید جعفری مدیر صندوق بازنشستگی و دکتر زارع مدیر بیمارستان ۵آذر گرگان و جمعی از مسئولین حضور داشته اند.

جعفری مدیر صند وق بازنشستگی گلستان ضمن تبریک ایام دهه فجر وماه اسلام دینی است اجتماعی که افراد بشر را به اجتماعی زیستن فرا می خواند . این امر در برنامه ها و معارف آن به خوبی آشکار است . یکی از دستورات مهم اسلام درباره کیفیت و چگونگی عیادت از مریض یا افرادی است که به هر نحو سلامتی خود را از دست داده اند; چه افرادی که کسالتی جزئی دارند و چه کسانی که دچار معلولیت و مجروحیت و جانبازی هستند .

وی سپس افزود:آنکه بیمار می شود چشم به راه است تا دوستان و بستگان از او دیدار کرده، احوال او را جویا شوند; چرا که مریض از تفقد آنان خوشحال می شود . از نظر اسلام عیادت از بیمار جزء حقوقی است که انسانها موظف اند نسبت به همدیگر مراعات کنند .

جعفری سپس ادامه داد:در روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده است که حضرت فرمودند: «من حق المسلم علی المسلم اذا لقیه ان یسلم علیه واذا مرض ان یعوده واذا مات ان یشیع جنازته;  از حقوق هر مسلمان بر مسلمان دیگر این است که هرگاه با او دیدار کند، بر او سلام کند و هرگاه مریض شود از او عیادت نماید و هرگاه از دنیا رفت، در تشییع جنازه اش شرکت کند .»

مدیر صندوق بازنشستگی گلستان در خاتمه بیان داشت : ما همچنین بر اساس آموزه های دینی یک روز درهفته در استان بازدید و عیادت از بیماران صندوق بازنشستگی را در بارنامه کاری خود داریم.

IMG_7087

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۸:۳۲ ب.ظ

دیدگاه