ترکمن صحرا استاندار را باور دارد؛ صادقلو تنها استانداری می باشد که سهم اقوام را داد / انتصاب ۴ فرماندار ترکمن فقط در این دولت و به همت صادقلو بود

البرزگلستان/قصه عجیبی است دنیای سیاست ، انگار همین دیروز بود که عده ای حسن صادقلو را با ناز و کرشمه در حوزه امام خمینی (ره) گرگان استقبال کردند و امروز همانها علیه وی بیانیه تخریبی می دهند و او را برای صدارت گلستان ضعیف می پندارند.

همه ما ترکمن ها نیک می دانیم که در دولتهای گذشته سهم اقوام چندان به چشم دیده نمی شد و مخصوصا در هشت سال گذشته به مطالبات اقوام پاسخ شایسته ای داده نشد اما دولت روحانی و استاندار صادقلو به ترکمن ها نگاه ویژه ای داشتند .

سفر چندباره یونسی دستیار اقوام رئیس جمهور به استان گلستان و انتخاب چهار فرماندار ترکمن بنام های تاجی در مراوه تپه ، هیوه چی در آق قلا ، نازقلیچی در بندر ترکمن و در ادامه عبدالحکیم فیروزی ، امانگلدی ضمیر در گمیشان را می توان نقطه عطفی در ترکمن صحرا بر شمرد.

در این میان ضمیر و تاجی به همراه نازقیلچی جزو فرمانداران موفق استانی به شمار می روند و حال آنکه در مناصب دیگر استانی نیز حضور ترکمن ها مشاهده می شود البته این مقدار می توانست بیشتر هم شود اما همین ها در دولتهای قبلی دیده نشد و از این روست که باید قدر حسن صادقلو را دانست .

ترکمن صحرا اصلاح طلبانی چون صادقلو را باور دارد و به اندیشه هایش احترام می گذارد و اینگونه تهمتها و تخریبهایی که علیه وی شکل گرفته را ناپسند می داند که ممکن است اردوگاه رقیب را خوشحال و سرمست کند.

باید جریان دولت تدبیر و امید تا انتخابات ۹۶ تقویت شود نه اینکه نیروهای اعتدالگرا و اصلاحات درون یک جبهه با هم درگیر شوند و با این کارها پالس منفی به جامعه وارد کرده و مردم را از رای دادن به دولت تدبیر و امید ناامید و مایوس کنند.

به هر حال اصلاح طلبی در اجاره شخص ، خانواده و یا گروه خاصی نیست و ترکمن ها نیز دل در این جریان دارند و خوبست اگر بیانیه ای داده می شود از طرف همه افرادی باشند که دلشان برای آن می تپد و شایسته بود نظر قوم ترکمن را نیز هنگام صدور این بیانیه ها می گرفتند .

070716075424

امروز باید همه ما تا فرصت هست دست به دست هم دهیم و با همراهی استاندار صادقلو به فکر ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون باشیم که با تصویب این طرح اقوام جان تازه ای می گیرند و در ادامه توسعه آشوراده می تواند غرب استان را متحول کند.

این گونه منازعات سیاسی تنها به عنوان دست انداز و مانع در کار پیشرفت استان می باشد و هرگونه تغییر در وضعیت مدیریت استان جز توقف طرح ها و روال منظم پیشرفت استان هیچ سود دیگری ندارد.

به دوستان اصلاح طلبمان در مرکز استان نیز توصیه می کنیم اسب تندروی و تخریب استاندار معتدل و شایسته که این روزها شتاب بیشتری گرفته را لگام بزنند و منافع مردم و آحاد جامعه را در نظر داشته باشند /

نگارنده: عبدالستار سقر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۶ ب.ظ

دیدگاه