تشکیل دومین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان

به گزارش گروه کار و اشتغال پایگاه خبری البرز گلستانامرالله عباسی مدیر کل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی استان گلستان عصر امروز ( سه شنبه ۱۹ خرداد) در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان گفت : استان گلستان دارای فارغ التحصیلان دانشگاهی است که بیشتر آنها در رشته های کشاورزی ، فنی ، حسابداری و عمران هستند و در این راستا برای مهارت آموزی به آنان دوره کارورزی پیشنهاد شده است .

عباسی اظهار کرد : در طرح کارورزی همه دانش آموختگان دانشگاهی بیکار می توانند متقاضی این قانون باشند به شرطی که دانش آموخته در مقطع کاردانی حداکثر ۲۷ سال ، کارشناسی ۳۰ سال ، کارشناسی ارشد ۳۳ سال و دکتری ۳۷ سال باشد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان این قانون باید حداقل ۶ ماه و حداکثر ۲ سال از تاریخ اخذ مدرکشان گذشته باشد تصریح کرد: داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت و همچنین سابقه عدم شرکت در دروه های کارورزی نیز از شرایط متقاضیان می باشد.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اعلام کرد: واحد پذیرنده کارورز نیز باید از دستگاه مجری مجوز فعالیت داشته باشد و همچنین مجوز آموزش های فنی و مهارتی را از سازمان فنی و حرفه ای بگیرد.

امر الله عباسی تاکید کرد: اداره کل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی در این طرح ناظر خواهد بود و متقاضی این کار ۷۰ درصد حقوق خود را از واحد پذیرنده و ۳۰ درصد را نیز از دستگاه مجری خواهد گرفت .

وی با بیان اینکه حقوق ماهیانه این کارورزان ۴۰۰ هزار تومان است خاطرنشان کرد: این کمک هزینه در ازای گذراندن دروه کاری و شرایط خاصی اعطا می شود و در تمام این مدت این اداره کل ناظر بر عملکرد طرفین خواهد بود.

این مقام مسئول گفت : معافیت واحدهای پذیرنده کارورزان دانشگاهی از قوانین کار و امور اجتماعی و عدم ایجاد حق استخدام برای کارورزان از دیگر شرایط اجرای این طرح است.

عباسی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح دانش آموختگان دارای مهارت در رشته های تخصصی خود بشوند و برای انجام امورات مهمتر وارد بازار کار شوند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۱ ب.ظ

دیدگاه