هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان :حضور تشکل های مردم نهاد ( سمن) در کنار دستگاه قضا ، افکار عمومی را به نفع طبیعت تغییر می دهد

حضور تشکل های مردم نهاد ( سمن) در کنار دستگاه قضا ، افکار عمومی را به نفع طبیعت تغییر می دهد .

البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان در نشست هم اندیشی قضات با تشکل های زیست محیطی استان با تاکید بر این که از همکاری سمن ها در حوزه انفال استقبال می کنیم گفت : در حوزه مقابله با متخلفان منابع ملی مانند قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، حضور سمن ها می توانند افکار عمومی را با ما همراه کند.

هاشمیان افزود : دادگستری های سراسر استان آماده ی همکاری و استفاده از کمک سمن ها برای حمایت از محیط زیست هستند.

رئیس شورای حفظ بیت المال استان با  اشاره به این که گلستان جزو مناطق در معرض خطر از سوی سودجویان و دست اندازان به محیط زیست است از حضور و همراهی تشکل های زیست محیطی در زمینه مقابله با تخلف در این حوزه ، قدردانی کرد.

هادی هاشمیان ،  حضور سمن ها را در شورای حفظ حقوق بیت المال استان، موثر و ضروری دانست و افزود: حضور این تشکل ها فرصت مناسبی است تا مطالبات مردم از طریق این تشکل ها به مسئولان دستگاه های اجرایی،انتظامی، امنیتی و قضایی عضو این شورا ، منتقل شود.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از برخورد دیرهنگام با متخلفان در حوزه ی محیط زیست و منابع طبیعی گفت : برخی دستگاه های متولی این حوزه ،  از همان ابتدا و بدون حکم قضایی این اجازه را دارند که با متخلفان برخورد کنند اما این اتفاق رخ نمی دهد.

هاشمیان افزود : اگر در برخی تخلفات مانند ساخت و سازهای غیر مجاز از همان ابتدای شروع کار،  جلوی تخلف گرفته شود میزان آسیب و خسارت ها به طبیعت کمتر می شود.

ارائه پیشنهادها درباره صدور احکام مراقبتی و تقدیر از قضات دوستدار طبیعت هدف ِ برگزاری جلسه هم اندیشی مسئولان قضایی استان با یکی از تشکل های زیست محیطی استان بود./روابط عمومی

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۶ ب.ظ

دیدگاه