سرهنگ جاویدان فرماندهی انتظامی گلستان در نخستین دیدار با اصحاب رسانه استان: اولویت های نیروی انتظامی برگرفته از فرامین مقام معظم رهبری و همچنین مطالبات مردم است

البرز گلستان/سرهنگ جاویدان فرماندهی انتظامی گلستان امروز به اتفاق معاونان خود  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان شرکت کرد و ضمن تبین برنامه ها ناجا استان در موارد مختلف به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ دادند.

سرهنگ جاویدان ضمن بیان اینکه خبرنگاران از ما جدا نیستند و آنان هم زبان گویای مردم و هم امین همه هستند اظهار داشت :در حوزه نگاما به شما نگاه همراه و بعنوان بازوان نیروی انتظامی می دانیمو ظرافت کار شما ظرافت کار نیروی انتظامی را بدنبال دارد و توقع می باشد که این حوزه تقویت شود.

وی افزود: ما همیشه خود را در مقابل رسانه ها پاسخگو می دانیم و به آن اعتقاد داریم و نگاه پلیس به رسانه یک نگاه همکار و به عنوان بازوان نیروی انتظامی است و ماهیت کاری رسانه‎ها نیز حوزه نقد، انعکاس اخبار و فرهنگ‌سازی است که نشان می‎دهد این حوزه بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به موضوع امنیت و اهمیت والای آن و برابری آن سلامت که در آموزه های دینی به آن سفارش شده است اظهار کرد: به نظر من هنگامی که امنیت انسان به خطر بیافتد، فرد سلامتی خود را نیز فدای آن می کند و سند این اتفاق نیز شهدایی هستند که به خاطر برقراری نظم و امنیت جان خودشان را فدا می کنند.

سرهنگ جاویدان در خصوص اولویت های نیروی انتظامی استان گلستان مطرح کرد: اولویت بندی انجام شده برگرفته از فرامین مقام معظم رهبری و همچنین مطالبات مردم است.

وی ادامه داد: در همین راستا طرحی از طرف وزارت کشور در این خصوص ابلاغ شده که در آن نقش تمام سازمان ها و ادارات، در زمینه مقابله با سرقت مشخص شده است.

سرهنگ جاویدان در خصوص دومین اولویت در نیروی انتظامی استان گلستان عنوان کرد:به دلیل شرایط خاص کشور در ارتباط با افغانستان و پاکستان و با توجه به تبدیل شدن استان به عنوان حیات خلوت فعالین حوزه مواد مخدر، موضوع مبارزه با مواد مخدر به عنوان دومین اولویت نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی هم در حوزه برخورد با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر و هم مبارزه با خرده فروشان و معتادین متجاحر و همچنین در زمینه پاکسازی نقاط آلوده برنامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به سومین اولویت نیروی انتظامی در سال جاری گفت: برقراری نظم و امنیت در حوزه های اجتماعی و اخلاقی یکی از دغدغه ها و مطالبات مردم است که به عنوان سومین اولویت در دستور کار نیروی انتظامی استان قرار گرفته است که در این خصوص نیروی انتظامی از حداکثر توان خود بهره گیری می کند.

وی با اشاره به اولویت چهارم نیروی انتظامی تحت عنوان ارتقای ایمنی ترافیک و کاهش حوادث ترافیکی استان خاطر نشان کرد: اهمیت بالای این موضوع به دلیل اقتضای جغرافیای استان و وجود شرایطی برای ایجاد ترافیک بالا در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه راه های موجود در سطح استان با ترافیک ایجاد شده هم خوانی ندارند عنوان کرد: معظلات موجود در این زمینه باعث اهمیت بالای، امنیت ترافیکی در جاده های استان می شود.

وی ادامه داد: هرچند در چند سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه های انتظامی،فرهنگ سازی و مبلمان را صورت گرفته اما این اقدامات کافی نبوده و نتوانسته است تاثیرات خودش را در این حوزه بگذارد.

سرهنگ جاویدان سپس اظهار کرد: تعداد جانباختگان استان در زمینه متورسیکلت سواران و عابرین پیاده بسیار بالا است و همچنین  بیشتر موتورسوارانی که جان خودشان در سطح جاده های استان  از دست می دهند بین ۱۶ تا ۲۶ سال سن دارند.

وی توضیح داد: آموزش همگانی، اجرای صحیح و قاطعانه قانون و اصلاح نواقص و مشکلات فنی و مهندسی را ها از برنامه هایی است که در دستور کار داریم.

وی در ادامه بیان اولویت های مورد نظر نیروی انتظامی استان گلستان گفت: پنجمین اولویت نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا می باشد که این شامل تمامی کالاهایی که بدون رعایت تشریفات قانونی وارد استان می شوند، است.

سرهنگ جاویدان تصریح کرد: تکلیف ناجا برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ورود جدی در عرصه مبارزه با قاچاق کالا است .

سرهنگ جاویدان تاکید  کرد: استان گلستان تنها استان در سراسر کشور است که تماس‌های مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به مرکز استان  متصل می‌شود.و بعدازتمامی تماس‌ها  پس‌ازآن یگان‌های امداد و کلانتری شهرستان‌ها به منطقه اعزام می‌شوند. در سه‌ماهه اول سال جاری تعداد ۱۰۶ هزار و ۲۰۵ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶ درصدی داشته و ۵۰ هزار و ۳۰۹ مورد آن منجر به انچام عملیات پلیس   شده است.

وی اظهار: شماره ۱۹۷ نیز ظرفیتی ایجاد شده است تا مردم با تماس با آن شکایات، پیشنهادها و انتقادات خود را به ما اعلام کنند که توسط همکاران ما به‌طورجدی پیگیری می‌شود. تعداد پنج هزار و ۴۰۰ تماس مردم با دفتر نظارت همگانی داشته اند  در سه‌ماهه اول سال جاری با این سامانه برقرار شد که ۵۰ درصد کاهش شکایات، ۶ درصد افزایش رضایتمندی، ۲۵ درصد راهنمایی و ارشاد را نشان می‌دهد.

سرهنگ جاویدان ضمن اشاره به معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان  که پل ارتباطی نیرو ی انتظامی با شماست اظهار کرد: ۳۶۲ مورد برگزاری کلاس‌های آموزشی در مساجد و مدارس اتفاق افتاده است که در راستای فرهنگ‌سازی برای مردم بوده است. چاپ ۴۶ هزار نسخه با ۲۰ موضوع آموزشی برای مردم و برگزاری ۵۲ نمایشگاه نیز از دیگر فعالیت‌های این حوزه بوده است.

سرهنگ جاویدان فرمانده انتظامی استان گلستان سپس اعلام کرد: سه هزار و ۹۶ دقیقه مصاحبه فرماندهان انتظامی استان گلستان، یک هزار و ۸۰ دقیقه برنامه تلویزیونی، دو هزار و ۱۶ دقیقه برنامه رادیویی و انجام ۲۶۵ مورد مصاحبه در سال گذشته انجام‌شده است.


وی در ادامه توضیح داد: به همان اندازه که رفعت و نرمش نسبت به عامه مردم داریم، برخوردی قاطعانه و مقتدرانه با افرادی که اخلال کننده نظم و امنیت در جامعه هستند و آسایش مردم را هدف قرار می دهند داریم.

سرهنگ جاویدان فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه تعاملات و همکاری مطلوب با همه ی دستگاه های که در ارتباط با حوزه نظم و امنیت و مسائل اجتماعی، امنیتی و انتظامی هستند، در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد عنوان کرد: اعتقاد داریم در سایه تعاملات می توان به نتیجه دست یافت.

DSC08172

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۹ ب.ظ

دیدگاه