مبصری عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان:کمیسیون های اتاق بازرگانی استان به منظور شتاب دادن به توسعه منطقه ، تقویت خواهند شد.

کدخبر:۶۱۶۶۴

البرزگلستان/کمیسیون های اتاق بازرگانی تقویت می شود
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، مبصری در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: امسال کمیسیون های اتاق بازرگانی استان به منظور شتاب دادن به توسعه منطقه ، تقویت خواهند شد.
دکتر رضا مبصری عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان، افزود: اکنون ۹ کمیسسیون تخصصی اتاق گلستان از جمله کشاورزی، سرمایه گذاری، انرژی، بانوان،دانش بنیان، جوانان، گردشگری و صنعت دایر شد و کمیسیون های گردشگری و صنعت که جزو الویت های اصلی اتاق برای توسعه استان به شمار می رود، به زودی فعال تر خواهد شد.
وی افزود: اکنون ۱۰ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گلستان در کمیسیون های اتاق بازرگانی ایران عضو فعال بوده که نایب رییسی کمیسیون کشاورزی و رییس کمیسیون صادرات از آن جمله است.
فعالیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیش از ۸۰۰ بازرگان دارای کارت فعالیت، از ظرفیت های صادرات محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان گلستان به شمار می رود که اکنون این عده با ۳۰ کشور دنیا و به طور عمده با کشورهای همجوار آسیای میانه، صادرات کالا را انجام می دهند.
مبصری افزود: در بحث تولید نیز دو مبحث وجود داشت نخست تقاضا است که اگر گران شود و مصرف کننده آن را خریداری نکند چه اتفاقی رقم می خورد و گروه های متعددی در دولت در این خصوص تبادل نظر کردند.

وی گفت: با توجه به افزایش هزینه ها خود به خود قیمت تولید افزایش خواهد یافت و هزینه بالای ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی باعث کسر بودجه می شود و در گذشته هم مردم یارانه دریافت می کنند و هم انکه یارانه تولید داده می شد ولی رضایتمندی وجود نداشت.

این فعال اقتصادی بیان کرد: راهکار نهایی که کارشناسان به آن رسیدن پرداخت یارانه نقدی پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که بعد از سخنان رئیس جمهور رقم خورد و دوم باید اعلام شود که کالاها گران می شود چرا که مصرف کننده باید با قیمت جدید کالاها را خریداری کند تا تولید کننده برای توزیع کالا سرمایه در گردش خود را تامین کند.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است به طوری که بخش کشاورزی این استان ۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص را به خود اختصاص داده است.
این استان شمالی در تولید ۱۶ محصول راهبردی کشور شامل دانه‌های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد.
گلستان علاوه بر ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی ، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار واحد دامی، بیش از یک هزار واحد پرورش مرغ،۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع (شمال استان)، ۲۰ هزار هکتار اراضی ساحلی و اراضی مستثنیات و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار اراضی موات است و نقش به سزایی در رونق کشاورزی و گردشگری دارد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۴ ق.ظ

دیدگاه