صادقلو استاندار گلستان در مراسم روز پرستار:پرستاران حافظان بزرگ سلامت جامعه در زمانه دفاع مقدس و دیگر زمان های جمهوری اسلامی بوده اند

البرز گلستان/مراسم روز پرستار امروز با حضور صادقلو استاندار دکتر احمدی مدیر عامل هلال احمر و دکتر ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران استان در سالن اجتماعات علوم پزشکی گلستان برگزار گردید.

استاندار گلستان در مراسم تجلیل  اظهار کرد: به واقع ما نمی توانیم از پس تشکر اقدام پرستاران و جامعه سلامت برآییم چرا که فعالیت های آنان ایثارگرانه محسوب می شود.

دکتر صادقلو جایگاه فعالان عرصه سلامت را همچون معلمان رفیع دانست و خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید همواره دغدغه حوزه سلامت داشته است و علی رغم تمام گرفتاری ها و مشکلات عمومی کشور تلاش کرده در این عرصه با قدرت وارد شود.

وی با بیان اینکه پرستاران حافظان بزرگ سلامت جامعه در زمانه دفاع مقدس و دیگر زمان های جمهوری اسلامی بوده اند، گفت: پرستاران همچون اسوه و الگوی خود، بانو زینب کبری(س)، اقدامات خود را فراتر از تاریخ و تبدیل به فلسفه تاریخ کردند و گاهی موجب حفظ امتی و امام امتی شدند.

دکتر حسن صادقلو ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، تصریح کرد: تولید علم در جامعه پزشکی کم شده است و پزشکان باید توجه داشته باشند که علاوه بر مسئولیت خطیر معالجه بیماران نسبت به تولید علم نیز حساس باشند.

وی افزود: جامعه پزشکی نباید نسبت به ثروت گذشته بیگانه و نسبت به آن دچار بحران هویتی باشد بلکه باید نسبت به گذشتگان عرصه علم با دانش و آگاهی برخورد کند.

وی نقش اسلام و ایران را در میدان جهانی تمدن سازی پزشکی مهم دانست و افزود: برند پزشکی و جراحی در دنیا به ایرانیان و مسلمانان تعلق دارد و نقش چهره هایی همچون ابوعلی سینا و کتاب های او در دانشگاه های غربی بی بدیل است.

 

وی افزود: تقارن نام گذاری روز پرستار با ولادت حضرت زینب(س) شاید یادآوری اقدامات این بانوی اسلام در پیام رسانی تاریخ کربلا، نگهداری و مراقب از امام خویش و مدیریت و حفاظت از اهل بیت(ع) در زمان اسارت و … بوده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۷ ق.ظ

دیدگاه