پهلوری، رئیس صندوق کارآفرینی امید گلستان :حمایت از زنجیره های تولید از اولویت های ماست

البرز گلستان/حسن پهلوری، رئیس صندوق کارآفرینی امید گلستان در جلسه کارگروه توسعه اشتغال استان گفت: حمایت از طرح ها در خوشه های اقتصادی و زنجیره ای، طرح هایی که در زمان کوتاه به بهره برداری می رسند، برآورده کردن نیازهای واحدهای تولیدی کوچک، طرح های گردشگری روستایی، حمایت از محصولات بازار محور، حمایت از تولید صنایع دستی و توانمند سازی روستاییان اولویت اختصاص حمایت های مالی صندوق است.

وی افزود: در بخش مشاغل خانگی تا ۱۰ میلیون تومان، در خود اشتغالی و مشاغل خرد تا سقف ۳۰ میلیون تومان، در بخش کارفرمایی نیز تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کنیم. همچنین در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برای حمایت از تولید داخلی نیز تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهیم کرد هم چنین در قالب کسب و کارهای فعال و برای حمایت از اشتغال ایجاد شده طرح های « امید» و «احسان» را در دستور کار داریم و تا سقف ۱۵ میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات پرداخت می شود.

 پهلوری با اشاره به تسهیلاتی که صندوق برای توسعه اشتغال در استان اختصاص داده است، گفت: سال گذشته در حوزه اشتغال ۲۹۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد. همچنین برای ازدواج، طرح امید و سفر دولت نیز ۴۲۳ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات داشتیم که نسبت به سال ۹۳، رشد پرداخت ها ۱۵۰ درصد بوده و در ارزیابی کشوری نیز رتبه نخست را کسب کرده ایم.

 به گفته وی، اعتبار ابلاغی سال گذشته ۲۸۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود که ۱۰۳ درصد جذب شد و جایگاه دوم کشور را به دست آوردیم.

 رئیس صندوق کارآفرینی امید با اشاره به پرداخت تسهیلات ازدواج هم گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات این بخش هم جذب شد و ۵۴ میلیارد ریال سال گذشته پرداخت تسهیلات داشتیم و ۸ میلیارد ریال نیز به دانشجویان دانشگاه آزاد پرداخت کرده ایم. همچنین با توجه به قوانین بانک مرکزی برای اعطای وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج از خردادماه این پرداخت ها را شروع کرده ایم و تاکنون ۱۰ فقره پرداختی داشته ایم.

 وی اعلام کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۵۶ فقره تسهیلات پرداخت کردیم که یک هزار و ۸۱ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

 وی گفت: حمایت از زنجیره های تولید از اولویت های ماست و در همین راستا زنجیره تولید قارچ را در استان ایجاد کردیم. شرکت تعاونی تولیدکنندگان قارچ نیز با ۵۰ نفر عضو تشکیل شده و برای بسته بندی نیز به واحد تسهیلات پرداخت کرده ایم. ایجاد زنجیره تولید روسری نیز یکی دیگر از اقدامات بود که ۸ واحد در حال حاضر فعال است و سالانه یک میلیون قطعه روسری تولید می کنند که به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان و سایر استان ها ارسال می شود.

 پهلوری بیان کرد: جمایت از ایجاد بازارچه صنایع دستی، ایجاد گلخانه در روستاها، ایجاد زنجیره تولید شیرشتر، نوغانداری و احداث بازارچه مرزی گردشگری از جمله اقدامات مهم صندوق است که در دستور کار قرار دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۷ ب.ظ

دیدگاه