رئیس کل دادگستری گلستان:مجرمان خطرناک و سابقه دار استان در قالب سامانه سامارصد و پایش می شوند

کدخبر:۴۹۵۹۴
روزآمد شدن بانک اطلاعاتی مجرمان خطرناک در گلستان / رصد ضامن ها و شاهدان حرفه ای در حوزه های قضایی استان

البررز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان از بروز شدن بانک اطلاعات مجرمان خطرناک و سابقه دار در استان خبر داد.

هادی هاشمیان گفت: این بانک اطلاعاتی با مشارکت دادگستری ، نیروی انتظامی و اداره کل زندان های استان به روز و در سامانه ساما ثبت می شود و وظیفه ی تکمیل و به روز رسانی این بانک اطلاعاتی بر عهده دادستانی مرکز استان است .

هاشمیان ادامه داد: تجمیع اطلاعات مجرمان سابقه دار و خطرناک در قالب سامانه ساما ، کار را برای رصد و پایش این مجرمان راحت و سریع می کند .

وی ادامه داد : مجرمانی که دوره محکومیت آنان تمام و آزاد می شوند و یا مرخصی می روند نیز در قالب این سامانه از طریق زندان به نیروی انتظامی و دادستان ها اعلام می شود تا با پایش این افراد از ارتکاب دوباره جرم از سوی آنان پیشگیری شود .

وی گفت: دسترسی به این سامانه برای قضات هم فراهم می شود تا هنگام صدور رای و بررسی پرونده مجرمان خطرناک، راحت تر سوابق آنان را بیابند .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: علاوه بر مجرمان سابقه دار و خطرناک و کارچاق کن ها، اطلاعات مربوط به ضامن ها و شاهدان حرفه ای که اطراف دادسراها و محاکم پرسه می زنند و در ازای دریافت پول در پرونده های زیادی ضامن می شوند یا شهادت می دهند نیز در این سامانه ثبت و در اختیار شعب قرار می گیرد .

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: شهادت و ضمانت افرادی که در این سامانه ثبت می شود در دادگاه پذیرفته نخواهد شد ./ انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۴:۳۰ ق.ظ

دیدگاه