دکتر مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان در سالروز تاسیس جهاد کشاورزی از پرداخت مبلغ۳۱۲ میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان استان خبرداد

البرز گلستان/مراسم  گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد سازندگی و روز جهاد کشاورزی با حضور دکتر مهاجر رئیس سارمان جهاد مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی استان در سالن لاله برگزار شد.

دکتر مهاجر رئیس سارمان جهاد گشاورزی استان در ابتدا اظهار داشت : بر اساس فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ جهاد سازندگی در کشور شکل گرفت و بر اساس ضرورت آن روز‎های انقلاب اسلامی ماموریت‎های اساسی به آن محول شد.

دکترمهاجر با بیان اینکه با بررسی شرایط آن زمان انقلاب اسلامی متوجه رابطه نزدیک بین دو فرمان تشکیل جهاد سازندگی توسط امام خمینی(ره) و ابلاغ سیاست‎های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری می شویم، افزود: در آن زمان از یک سو جنگ‎ و توطئه‎های داخلی و از سوی دیگر تجزیه طلب‎ها در صدد آن بودن که مسیر انقلاب اسلامی را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه دستور امام خمینی(ره) در تشکیل جهاد سازندگی را می‎توان در هفت محور بررسی کرد، اظهار کرد: نخستین هدف امام خمینی(ره) از تشکیل بسیج سازندگی اعتمادسازی ۷۵ درصد قشر آن زمان جامعه که روستایی بودند به نظام کشور بود.

دکترمهاجر افزود: پیش‎بینی می‎شود امسال حدود یک میلیون و ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود و تا کنون ۳۱۲ میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان گلستانی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به اهداف تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: افزایش بهداشت روستا‎ها، آموزش کشاورزی، توسعه روستا و حفظ جمعیت تولید کننده روستا از جمله این اهداف بود که با فرمان امام راحل، نیروهای جوان انقلابی برای درو دستاوردهای انقلاب به سمت روستاها حرکت کردند.

مهاجر افزود: پیش‎بینی می‎شود امسال حدود یک میلیون و ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود و تا کنون ۳۱۲ میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان گلستانی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی در هشت سال دفاع مقدس ۶۷ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از خودگذشتگی این شهدا در نهایت منجر به پیروزی رزمندگان اسلام شد.

DSC08103

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۸ ق.ظ

دیدگاه