سرهنگ”علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی گلستان: ایجاد محیط سالم روانی از راهکارهای مهم پیشگیری از اعتیاد است

البرز گلستان/سرهنگ”علی‌اکبر جاویدان” که به اتفاق اعضای شورای تامین از مناطق آلوده به مواد مخدر در گرگان بازدید کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به پیامدها و عواقب ویرانگر موادمخدر در جامعه گفت: اعتیاد امروز به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم محسوب شده و معضل بزرگ جوامع است.

وی با بیان اینکه عواقب حوزه موادمخدر گسترده است و نیاز به عزم جدی ملی دارد، افزود: ضروری است فعالان عرصه مبارزه با موادمخدر، جامعه هدف و خانواده ها را نسبت به عواقب سوء موادمخدر آگاه کنند.

جاویدان همچنین گفت: متاسفانه گزارش به مصرف موادمخدر صنعتی، تغییر مواد مخدر سنتی به صنعتی و کاهش سن مصرف در بین جوانان خطر توسعه و فراگیر شدن این پدیده خانمان‌سوز را به یک حقیقت تلخ اجتماعی تبدیل کرده است.

وی افزود: ریشه بسیاری از جرایم در جامعه به اعتیاد ختم می‌شود؛ لذا بایستی برای از بین رفتن جرایم در جامعه به ریشه آن که همان ریشه کن کردن این پدیده در جامعه است، توجه شود.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: نباید این تصور را داشته باشیم که هر کس درگیر اعتیاد است به خودش مربوط می شود و به ما ربطی ندارد، چرا که واقعیت امر این است؛ اگر نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم و تدابیر پیشگیرانه و درمانگر لازم را درخصوص جامعه نیندیشیم مثل یک بیماری مسری جامعه را نیز فلج خواهد کرد.

سرهنگ جاویدان بیان داشت: اصولا والدین الگوی زندگی فرزندان خود بوده و فرزندان، بسیاری از الگوهای رفتاری، خصوصیات اخلاقی، انگیزه‌ها و ارزش‌های والدین خود را از طریق فرآیندهای تقلید و همانندسازی کسب می کنند.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: الگوهای خانوادگی نامتعادل و نامتعارف و روابط معیوب همچون ازهم گسیختگی، آشفتگی، درگیری و نارسایی های رفتاری و عقیدتی والدین موجب ضربه پذیری و گرایش فرزندان به اعتیاد خواهد شد.

وی در ادامه به عملکرد انتظامی استان در حوزه برخورد با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر پرداخت و گفت: در حوزه مقابله با مواد مخدر طی ۴ ماهه گذشته ۱۳۱ درصد افزایش کشفیات را در استان گلستان شاهد بوده‌ایم.

این مقام ارشد انتظامی استان همچنین گفت: طی این مدت بیش از یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مخدر کشف که از مجموع مواد کشف شده یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم آن تریاک بوده است.

جاویدان ادامه داد: طی این مدت ۲۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و ۸۹ دستگاه وسایل نقلیه سبک و سنگین نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی گلستان در پایان بر ضرورت گسترش فعالیت های فرهنگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید و تصریح کرد: از راهکارهای مهم پیشگیری از اعتیاد ایجاد محیط سالم روانی است که این مهم در سایه گسترش آموزه های اخلاقی، عقیدتی و بهداشتی که تکیه گاه بزرگ معنوی است؛ دست یافتنی خواهد بود./
انتهای خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۶ ب.ظ

دیدگاه