دکتر طیبی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان :فعالیت هایی که در ورزش روستایی اتفاق می افتد باید ساختاری و همراه با چشم انداز باشد

البرز گلستان/ مجمع هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی گلستان  در اداره کل ورزش و جوانان گلستان برگزار شد،

غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون، مهدی مستجاب الدعوه دبیر فدراسیون ورزش های روستانی و بازی های بومی و محلی، دکتربهمن طیبی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان و اعضای مجمع هیئت ورزش های روستایی استان حضور داشتند.

دکتر طیبی در سخنان خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به تعامل مناسب با فدراسیون ورزش های روستایی اشاره کرد و گفت: برای حضور برخی مسئولان فدراسیون ها حتی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باید مکاتبات بسیاری صورت بگیرد اما آقای جعفری در یک سال اخیر بارها به گلستان آمده و به این منطقه لطف داشته است.

وی فعالیت های ورزش روستایی استان را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: معتقدم فعالیت هایی که در ورزش روستایی اتفاق می افتد باید ساختاری و همراه با چشم انداز باشد.

وی در مورد وضعیت استان در زمینه ورزش روستایی، بیان کرد: گلستان به علت شرایط خاص منطقه ای و اینکه حدود نیمی از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، توجه به ورزش در روستاها بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان تصریح کرد: نونهالان و نوجوانان ساکن روستا برای پرکردن اوقات فراغت از داشتن امکانات محروم هستند و به همین دلیل تاکید پرداختن به ورزش در روستاها جزو وظایف اولویت دار است.

طیبی از ظرفیت بالای ورزش روستایی سخن گفت و خاطرنشان کرد: غالب قهرمانان استان ما در گذشته و حال از روستاها بوده اند که این مهم به خاطر تحمل و تمرین بیشتر به دست آمده و نشان دهنده ظرفیت بالای استان است که اگر به آن توجه نکنیم به آسیب تبدیل می شود.

وی از برگزاری المپیاد ورزش های روستایی خبر داد و اظهار کرد: در جلسه ای که با رئیس فدراسیون داشتم، قرار شد نخستین جشنواره یا المپیاد ورزشی روستاهای استان به صورت کاملاً ساختاری و با گستردگی غالب روستاها در استان به عنوان نمونه برگزار شود.

وی ضمن بیان اینکه توسعه ورزش در روستاها خواسته قلبی ما است، گفت: ورزش کشتی با شال ریشه در گلستان دارد و پیگیر ثبت و احیای این رشته هستیم.

همچنین قاسم سمیعی، مدیرکل دفتر امور روستایی و رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی گلستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله خود، گفت: گلستان از نظر جمعیت روستایی جزو سه استان نخست کشور است و ۴۹ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند.

سمیعی افزود: این ظرفیت بزرگ کمک می کند اقدامات فرهنگی و ورزشی روستاها را افزایش دهیم و تمام برنامه هایی که در این مدت اجرا کرده ایم با استقبال پرشور روستائیان همراه بوده است.

وی در مورد وضعیت منابع مالی هیئت اظهار کرد: تاکنون مبلغ ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمک های فدراسیون و اداره کل ورزش بوده و یک میلیون تومان نیز از ابتدا در حساب هیئت بوده که این مبالغ صرف برگزاری جشنواره ها و مسابقات و کمک به هیئت های شهرستان ها شده است.

وی تصریح کرد: در کنار منابع مالی فدراسیون و اداره کل، از ظرفیت های بیرونی نیز استفاده کردیم و دهیاران و بخشداران پای کار آمدند و با اندک منابع مالی شاید نتوانستیم آنچه که شایسته روستاها بود را اجرا کنیم اما برنامه های خوبی برگزار شده است.

در این مجمع عمومی گزارش عملکرد و مالی هیئت ورزش های روستایی استان به اتفاق آرا به تصویب اعضای مجمع رسید

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۰ ق.ظ

دیدگاه