آیت الله نورمفیدی، در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان:در کشور ما خانواده اصل است و روابط خانواده بسیار مهم است

البرز گلستان/ آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان اظهار کرد: هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) پدر امام زمان است. ایشان در سال ۲۳۱ متولد شدند و در سال ۲۶۰ با سَم به شهادت رسیدند، لذا طول زندگی آن حضرت ۲۸ سال بود و شاید جوانترین ائمه باشند.

وی افزود: حضرت دوران بسیار دشواری از هر جهت داشتند؛ یکی از دشواری های دوران امام حسن عسکری، حفظ امام زمان (عج) بود و این که ولادت ایشان را مخفی نگه بدارد. این کار دشواری بود که حضرت به بهترین وجه انجام دادند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: نکته ای هم برخی مورخین درباره امام عسکری (ع) و گرگان نوشته اند. رجال مامقانی این داستان را نقل کرده ا است که حضرت در سوم ربیع الثانی وارد گرگان شدند.

وی بیان کرد: «جعفربن شریف جرجانی» اهل منطقه گرگان بود و برای حج مشرف می شود. وقتی از گرگان می رود عده ای از مردم گرگان وجوهات شرعیه را به وسیله این شخص به امام حسن عسکری (ع) می فرستند. وقتی او به زیارت امام می رود قبل از این که از امام بپرسد وجوهات را باید کجا بدهم امام به شریف جرجانی می گویند که آنچه همراه داری تحویل مبارک بده.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: شریف جرجانی سلام مردم گرگان را به حضرت می رساند و حضرت هم به او می گویند ۱۷۰ روز دیگر که سوم ربیع الثانی است وارد گرگان می شوی و عصر همان روز هم من به گرگان می آیم.

وی اضافه کرد: آن مرد صبح روز جمعه سوم ربیع الثانی به گرگان می رسد و مردم برای دیدن او آمدند. او به مردم خبر داد که آقا امام عسکری (ع) عصر به گرگان می آید و مردم جمع می شوند. امام آمد و مردم هم مسائل خود را خدمت ایشان مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: اولین کسی که خدمت حضرت آمد گفت من پسری دارم که چشم او نابینا شده است و از حضرت می خواهد که دعا کند تا چشم او خوب شود؛ حضرت هم دست خود را روی چشم پسر می گذارد و چشم او خوب می شود.

وی تاکید کرد: امام به سوالات مردم پاسخ دادند و بعد هم برگشتند. مکانی که امام بودند را به نام مسجد امام حسن عسکری نام گذاری کردند و از خصوصیات مصلی گرگان این است که در جوار این مسجد قرار دارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زمانی می خواستند جای مصلی را عوض کنند که من به دلایل مختلف از جمله همجواری با مسجد امام حسن عسکری مخالفت کردم.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) همه را به تقوای خدا دعوت می کردند و از مردم می خواستند در راه خدا کوشش کنند و در راه خدا جدیت داشته باشند.

امام جمعه گرگان افزود: امام تاکید داشتند که شیعه نباید دروغ بگوید بلکه باید راستگو و امانت دار باشد. امانت هم نسبت به خوب و بد صادق است و حتی نسبت به کافر هم نباید خیانت کرد.

وی بیان کرد: امام عسکری سفارش کرده اند که سجده طولانی داشته باشید زیرا نزدیک ترین حالت انسان به خدا در سجده است. اگر سجده طولانی در همه نمازها نمی شود، نماز صبح را سعی کنید دارای سجده طولانی باشد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: سعی کنید در ارتباطات اجتماعی رابطه خوبی داشته باشید. داشتن ارتباط شایسته با دیگران توسط پیامبر اسلام (ص) هم تاکید شده است.

وی اضافه کرد: امام عسکری (ع) به وحدت اسلامی توصیه دارند و می گویند بین خود و سایر مسلمان ها رابطه خوبی باید داشت. آن هایی که می خواهند رابطه را خراب کنند نه شیعه اند و نه پیرو اهل بیت.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: باید کاری کرد وقتی این خصوصیات را داشتیم، دیگران بگویند این فرد شیعه و پیرو اهل بیت (ع) است.

وی با یادآوری سالروز تولد امام حسن عسکری، تاکید کرد: ولادت پدر بزرگوار امام زمان (عج) را به ایشان تبریک می گوییم و از ایشان می خواهیم ما را مورد توفیق خود قرار دهند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز جمعه گرگان هم گفت: هفته قبل نایب الزیاره مردم گرگان در کربلا و کاظمین و در جوار قبور ائمه بودم.

وی ادامه داد: ایران فعالیت های شایسته ای در عراق دارد و امیدوارم کشور عراق که برادر ما است، از گرفتاری هایی که امروز به آن ها تحمیل شده، رها شود.

امام جمعه گرگان افزود: امیدواریم گروه های تکفیری نابود شوندو آینده عراق ختم به خیر شود. آن ها دارند دنیا را به نابودی می کشانند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: امروز، ۱۷ دی ۱۳۱۴ روزی بود که رضاخان قانونی وضع کرد که حجاب اسلامی، قانونا ممنوع شد. یعنی زنان ایرانی حق نداشتند با چادر بیایند. اما پس از رفتن او قانون برداشته شد ولی بی حجابی ترویج یافت.

وی اضافه کرد: ما شک نداریم بی حجابی برنامه اسکتباری است. جنبه های قرآنی و تکلیف شرعی جای خودش، اما بی حجابی توطئه استکباری است. بنابراین هر کسی دلش برای کشور می تپد باید به این مساله توجه کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: امتیاز انسان به شخصیت انسانی او است. علم، کمال، خدمت به جامعه و دستگیری از دیگران امتیاز انسان است. اما بی حجابی واقعا چه امتیازی است؟ خانم هایی که دنبال بی حجابی هستند یعنی می گویند من دنبال کمال و دانش نیستم و می خواهم از طریق جسم، خودم را مطرح کنم.

وی تاکید کرد: انسانی که کمال دارد دنبال بی حجابی نمی رود. ترویج بی حجابی یعنی من کمالی ندارم و از طریق جسمم می خوام خودم را نشان دهم. ضمن این که بد حجابی آثار سوء بسیاری دارد و حواس ها باید جمع باشد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رضاخان به عنوان آزادی زن این کار را انجام داد اما اگر دنبال پیشرفت زن بود دانشگاه را روی آن ها باز می کرد نه این که بی حجابی ترویج دهد.

وی ادامه داد: مصلحان غرب از بی حجابی پشیمان هستند زیرا خانواده آن ها از هم پاشیده است و خانواده دیگر در غرب معنا ندارد. در حالی که در کشور ما خانواده اصل است و روابط خانواده بسیار مهم است.

امام جمعه گرگان افزود: کشورهای شرقی خانواده محور است و آن چیزهایی که روابط خانواده را تضعیف می کند نباید پیدا شود.

وی بیان کرد: بی حجابی جز ضرر اخلاقی و دینی هیچ مزیتی ندارد. آزادی زن هم به معنای بی حجابی نیست بلکه دارند به اشتباه مطرح می کنند.۶۰ شبکه و موسسه فرهنگی برای نابودی بنیان خانواده در کشورهای اسلامی فعالیت می کنند و حتی بودجه هایی که آن ها صرف می کنند دوبرابر بودجه کشور ایران است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: آن ها پول های هنگفت خرج می کنند تا ما را نابود کنند و دختران و خانواده ها را به راه دیگر بکشانند. اگر دختران ما نسبت به تکلیف شرعی خود حساس نیستند باید نسبت به کشور خود حساس باشند.

وی تصریح کرد: روز ۱۹دی هم مردم قم قیام کردند و برخی در این راه شهید شدند. این قیام مقدمه ای شد تا انقلاب به صورت تند ادامه پیدا کند و در سال ۵۷ هم به پیروزی منتهی شد.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: دوشنبه ۱۰ ربیع الثانی هم سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) است. بانوی بزرگواری که جایگاه بالایی در نگاه ائمه دارد. در زیارت نامه حضرت رضا (ع) خطاب به حضرت معصومه آمده است که ای فاطمه ما را شفاعت کن زیرا تو در بهشت جایگاه بزرگی داری.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: به برکت وجود این بانوی بزرگوار حوزه بزرگ علمیه قم تاسیس شد و برکات این حوزه به جهان اسلام رسید.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۵ ب.ظ

دیدگاه