اصغری معاون بازرسی صمت استان گلستان خبر داد: انجام ۹۴۷۲ مورد بازرسی از بازار استان/ مردم تخلفات راازطریق سامانه ۱۲۴طلاع دهند

معاون بازرسی صمت استان گلستان خبر داد:
انجام ۹۴۷۲ مورد بازرسی از بازار گلستان
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان گفت : درمهرماه امسال نه هزار و ۴۷۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی سراسر استان توسط بازرسان سازمان صنعت،معدن وتجارت گلستان انجام شد.
البرز گلستان به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ،علی اصغر اصغری گفت: با اشاره به اهمیت عملکرد بازرسین در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین نظارت جدی بر عملکرد واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی و ایجاد ثبات و امنیت در سطح بازار از عملکرد بازرسین این سازمان در مهرماه سال جاری خبر داد.
علی اصغر اصغری گفت، حضور تاًثیرگزار بازرسان درسطح بازار، تشدید طرحهای نظارتی، اجرای گشتهای مشترک با سایر دستگاههای مرتبط عاملی موثر در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی در سطح بازار می باشد.
وی همچنین افزود، بر اساس آمار دریافتی تعداد ۶۰۰ مورد گزارش و شکایات مردمی پیرامون خرید و فروش کالا و ارائه خدمات در مهرماه سال ۱۳۹۹ به ستاد خبری این سازمان گزارش شده که از این تعداد ۵۰۹ مورد از گزارشات مربوط به عرضه کالا و ۹۱ مورد از گزارشات مربوط به ارائه خدمات به شهروندان بوده است که بیشترین آمار تخلفات به ترتیب مربوط به انواع نان ،خواروبار،سیلندر گاز مایع و… میباشد. همچنین بیشترین آماربازرسیهای بعمل آمده مربوط به مرکز استان و بیشترین آمار ارزش ریالی پرونده های تخلفات مکشوفه مربوط به شهرستان گرگان میباشد.
اصغری در ادامه با تاًکید بر اولویت رسیدگی شکایات مردمی در مرکز استان و شهرستان های تابعه با ارائه گزارشی از آمار پرونده های تنظیم شده برای متخلفان اقتصادی در این ماه افزود: ،تعداد ۹۴۷۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی درسطح استان بعمل آمد که در این بررسیها تعداد ۳۵۵ واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف این واحدها به ارزش ۲۹/۵۱۳/۴۳۸/۹۹۱ریال تشکیل و جهت صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال گردید.
این مقام مسئول در ادامه گفت، در پی بررسیهای بعمل آمده توسط بازرسان این سازمان در این ماه ۴۴ مورد از پرونده های متشکله منجر به مصالحه و جلب رضایت گشته که شاکیان پرونده ها در ازای دریافت حق و حقوق قانونی، تعویض کالای معیوب و یا دریافت خدمات معوق رضایت خود را اعلام نموده و به تبع آن از تشکیل و ارجاء پرونده به ادارات کل تعزیرات حکومتی و دیگر محاکم قضایی اجتناب گردید.
این مقام مسئول در خاتمه از تمامی شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی ضمن جمع آوری مستندات کافی مورد را سریعا از طریق سامانه ۱۲۴ به بازرسان این سازمان  اطلاع دهندتا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳۱ ب.ظ

دیدگاه