خندان دل معاون عمرانی وزیر کشور در گرگان: به جای ساختمانهای قشنگ نیازمند محیط زیست پایدار هستیم

البرز گلستان/همایش مدیران کل دفاتر فنی استانداری‌های سراسر کشور با حضوراستاندار گلستان، هوشنگ خندان‌دل معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور، مدیرکل ترافیک وزارت کشور،‌ مدیران کل دفاتر فنی استانداری‌های سراسر کشور و مدیران حوزه عمرانی استانداری گلستان بر گزا رگردید..
معاون عمرانی وزیر کشور در گرگان:تنها یک سوم اعتبارات عمرانی تخصیص داده شد/ به جای ساختمانهای  قشنگ نیازمند  محیط زیست پایدار هستیم

هوشنگ خندان‌دل معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در سال گذشته مجموع اعتبارات عمرانی که به صورت استانی در نظر گرفته شد ۸ هزار میلیارد تومان بوده که تنها یک سوم آن تخصیص داده شد.

هوشنگ خندان‌دل سپس اظهار کرد: موضوعات توسعه‌ای از مسائل مهم جامعه است که علاوه بر ضرورت توجه به بحث کلاسیک و تکنیکی آن، باید موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیز در آن دقت شود.

وی تصریح کرد: مردم در شهرها تا به یک مشکل بر می‌خورند فورا به استانداری‌ها مراجعه می‌کنند این نشان می‌دهد که استانداری‌ها در اذعان جامعه محل و محور توسعه است لذا باید با استفاده از دانش و تجربیات مشکلات مردم را کاهش دهیم.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بیان اینکه حل و فصل مسائل توسعه‌ای به دوش مدیران دفاتر فنی استانداری‌ها است، خاطرنشان کرد: دفاتر فنی قدیمی‌ترین بخش استانداری‌ها هستند که باید در شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها نقش بی‌بدیل در کنار معاونت عمرانی ایفا کنند.

خندان‌دل افزود: در سال گذشته مجموع اعتبارات عمرانی که به صورت استانی در نظر گرفته شد ۸ هزار میلیارد تومان بوده که تنها یک سوم آن تخصیص داده شد.

وی تاکید کرد: در حوزه مدیریت شهری تخصیص با اعتبارات در نظر گرفته شده نزدیک بود که اعتبار بالغ بر ۵۵ هزار میلیار تومان بوده است.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: اگر دقت لازم به میزان ۱۰ درصد داشته باشیم گره‌گشایی خیلی از مسائل در حوزه شهری به وجود می‌آید.

خندان‌دل با بیان اینکه مدیریت شهری باید تقویت شود، یادآور شد: در بحث مدیریت شهری باید به دلایل و مسائل سیاسی و اجتماعی دقت زیادی شده و تمام این موارد از سوی دفاتر فنی با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: اگر چه در استانداری‌ها دفاتر شوراها هم داریم ولی از دفاتر فنی می‌خواهیم که اعتبارات مدیریت شهری را در مرحله طراحی، انتخاب پیمانکار و اجرای پروژه با دقت بهبود ببخشند تا علاوه بر صرفه‌جویی، تعداد بیشتری پروژه را در حوزه شهری تعریف کنند.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: مردم وقتی می‌ببینند که پروژه‌ای با تاخیر انجام می‌شود آن را ضعف در حاکمیت می‌دانند لذا اگر پروژه‌ها با سرعت بیشتر به اتمام برسد باعث بهبود امور و افزایش امید در مردم خواهد شد.

خندان‌دل افزود: اعتبار ۵۵ هزار میلیارد تومان باید با توجه به اولویت‌ها و رعایت انطباق‌ با قوانین و مقررات برای ارتقای مدیریت شهری جذب شود.

وی اضافه کرد: تمام ساخت و سازها باید با رعایت اسناد بالادستی طرح تفصیلی و طرح هادی اجرا شود و جلوی برخی ناهماهنگی و تعارضات در بخش باید با جدیت گرفته شود.

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: دفاتر فنی در مرحله بررسی و اجرای این طرح‌ها باید نقش ایفا کنند و بیش از اینکه به دنبال ساختمان قشنگ باشیم باید به دنبال افزایش اقلیم زیبا باشیم.

 

photo_2016-05-11_13-36-01

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۷ ق.ظ

دیدگاه