بذرپاش در دیدار مجمع نمایندگان استان گلستان:حسابرسی از ۲۰ سرفصل برنامه ششم توسعه در دستور کار دیوان محاسبات قرار گرفته است

کدخبر:۵۰۹۸۳
بذرپاش در دیدار مجمع نمایندگان استان گلستان:
حسابرسی از ۲۰ سرفصل برنامه ششم توسعه در دستور کار دیوان محاسبات قرار گرفته است

به گزارش البرز گلستان گروه اقتصاد به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، مجمع نمایندگان استان گلستان با حضور در دیوان محاسبات کشور، با دکتر مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات دیدار کردند.
در این دیدار، دکتر بذرپاش ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته طی ۹ ماه گذشته، به برنامه‌های دیوان محاسبات برای سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: درصدد هستیم موضوع نظارت بر بودجه، همزمان با اجرا انجام شود و به همین منظور، گزارش‌های اجرای بودجه در دستگاه‌های اجرایی در بازه زمانی ۲ ماهه تهیه و در اختیار نمایندگان محترم قرار خواهد گرفت.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور تحقق شعار سال را در اولویت دانست و از دستور کار قرار دادن ۵ قانون اصلی حوزه تولید در کنار قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، خبر داد.
۵ قانون اصلی مرتبط با حوزه اصلی عبارتند از:
– قانون رفع موانع تولید و رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور
– قانون حمایت از شرکت‌ها وموسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات
– قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار
– قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی
– قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

وی در خاتمه، با تاکید بر اختصاص حداقل یک سوم از زمان خود به رتق و فتق امور و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مسائل، پیرامون شروع تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: ۴ سال از برنامه ششم می‌گذرد و حسابرسی ۲۰ سرفصل این برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم تا در برنامه هفتم، تصمیم سازی مناسب‌تری شکل بگیرد.
در این جلسه، مسئولان اداره کل دیوان محاسبات در استان گلستان گزارشی از اقدامات خود را ارائه کردند و در ادامه، تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان به بیان دیدگاه‌ها و مباحث مدنظر خود پرداختند.
براساس گزارش اداره دیوان محاسبات استان گلستان:
– بررسی تسهیلات پرداختی از محل منابع صندوق توسعه ملی بابت طرح‌ها و پروژه‌های جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با تاکید بر تاثیر آن بر اشتغال استان
– بررسی رعایت الزامات قانونی در واگذاری مجتمع‌های پرورش میگوی شیلات استان به بخش غیردولتی
– بررسی معوقات بانکی و مالیاتی (عدم وصول صحیح درآمدها)
– بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم‌های قانونی
– بررسی آثار سموم آفات نباتی بر محصولات کشاورزی، بررسی اعتبارات اختصاص یافته به طرح اقدام ملی مسکن
از جمله گزارش‌های اولویت داری بود که در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ ارائه شده است و اخبار آن، متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.
تقدیر از گزارش به موقع تفریغ وگزارشات موضوعی مناسب و ارائه بهنگام آنها به نمایندگان و همچنین برپایی نمایشگاه دستاوردهای دیوان محاسبات در مجلس، تداوم اطلاع نمایندگان از گزارش‌ها، تشکر از رویکرد جدید دیوان محاسبات در ارتباط گیری با نمایندگان مجلس، تقاضای رسیدگی به برخی موضوعات استانی، لزوم نظارت موثر بر چگونگی تخصیص و اجرای بودجه در استان‌ها، حمایت از سرعت گرفتن اقدامات و ارسال گزارش‌ها در دیوان محاسبات، لزوم نظارت حداکثری دیوان محاسبات بر عملکرد بانک‌ها و شهرداری‌ها، ابتکار عمل در نحوه‌ی نظارت بر اجرای بودجه و توجه به حقوق کشاورزان از جمله موضوعاتی بود که در سخنان نمایندگان مجمع استان گلستان مطرح شد.
در پایان این جلسه، دکتر مهرداد بذرپاش با معرفی غلامحسین زارعی به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات در استان گلستان، از زحمات سید احمد حسینی زاده مدیرکل سابق که به مقام بازنشستگی نائل آمده، تقدیر به عمل آورد.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۴:۳۳ ب.ظ

دیدگاه