خدادی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاددرکمیته اطلاع رسانی ستادانتخابات: نقش رسانه ها درگرم ترشدن فضای انتخابات یک نقش جدی وتعیین کننده است

کدخبر:۵۱۶۲۷

خدادی که در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات با حضور اصحاب رسانه سخن می گفت، خواستار تبدیل فضای اتهام زنی و قطبی سازی در کشور به فضای مبتنی بر گفتمان و ارائه راهبرد و راهکار شد.

به گزارش البرز گلستان گروه سیاسی به نقل پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشورمحمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مشترک ستاد انتخابات کشور با اصحاب رسانه که با میزبانی کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات در محل وزارت کشور برگزار شد؛ با تشریح این موضوع که نقش رسانه ها در گرم تر شدن فضای انتخابات یک نقش جدی و تعیین کننده است؛ گفت: رسانه ها باید مخاطب شناس باشند و بدانند که امروز نیاز مخاطب شان چیست؟

خدادی در این خصوص گفت: نقش رسانه ها در انتخابات باید معطوف به این امر باشد که کاندیداها حامل چه برنامه ها و ایده های جدید و خلاقانه برای پیشبرد امور کشور هستند.

وی افزود:  شرایط سیاسی امروز  کشور ایجاب گر صرف گفتمانی انتقادی نیست و دیگر حرف های صرفا نقد گونه جوابگوی جامعه نیست، بلکه باید راه حل هم ارایه دهند.

خدادی با بیان اینکه کار مؤثر کردن هنر است، گفت: رسانه ها، باید فضای گفتمان سازی معطوف به کنش و عمل را در جامعه و سپهر سیاست شکل دهند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صحبت هایش به ضرورت فضای دوستی و همدلی در جامعه برای عبور از شرایط پیش روی کشور اشاره کرد و گفت: فضای اتهام زنی و قطبی سازی در کشور، باید به فضای مبتنی بر گفتمان و ارائه راهبرد و راهکار تبدیل شود.

وی در این خصوص گفت: رقابت امر ضروری و حتمی برای رشد جامعه است و این امر بایستی در بستر رفاقت صورت گیرد.

خدادی با تشریح این امر که هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه و انتقاد رسانه های بیرونی قرار ندارد؛ گفت: تمام تلاش رسانه های معاند بر دلسردی مردم عزیز کشورمان و بی روح کردن جامعه  نسبت به آینده است و برای همین بایستی با مسئولیت شناسی اجازه ندهیم دشمن موفق به ناامید سازی مردم شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که رسانه های کشور اعم از اصلاح طلبی و اصولگرایی همواره منافع ملی، امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی کشور را سرلوحه اقدامات شان قرار داده  و باید این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا فضای افکار عمومی  به سمت امید، اعتماد سازی سوق یابد.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

دیدگاه