دکتر مهاجررئیس جهاد کشاورزی گلستان:نظارت۳۸۵ کارشناس در ۳۸مرکز روستایی برخرید محصول گندم

البرز گلستان/جلسه کارگروه امور گندم، آرد و نان استان گلستان امروز با حضور ربیعی معاون استاندار گلستان بسنجیده مدیر کل اقتصادی و مدیران دستگاه های اجرائی در سالن شماره ۲ استانداری برگزارگردید.

دکترمختار مهاجر در جلسه کارگروه امور گندم، آرد و نان استان گلستان، اظهار کرد: در سال زراعی ۹۵ – ۹۴ کشاورزان استان در ۳۸۱ هزار و ۹۴۶ هکتار از کشتزارهای خود گندم کشت کرده‌اند.

وی بابیان اینکه از این سطح زیر کشت، ۲۲۰ هزار و ۷۲۱ هکتار به‌صورت دیم و بقیه آبی است، افزود: برای کشت گندم در سال زراعی جاری با ۳۲ هزار و ۷۱۲ بهره‌بردار در حوزه اراضی آبی و ۲۲ هزار و ۹۸۵ بهره‌بردار در بخش اراضی دیم قرارداد بسته‌شده است.

مهاجر اضافه کرد: برای کشت این محصول در سال جاری مقدار ۱۹۴ تن بذر رقم پرورش سه، سه هزار و ۱۹۸ تن رقم بذر مادری، ۳۵ هزار و ۷۳۵ تن رقم گواهی‌شده توزیع و حدود ۴۰ هزار تن بذر خودمصرفی از سوی کشاورزان استان استفاده شد.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان در خصوص آخرین وضعیت سطح سبز گندم نیز بیان کرد: هم‌اکنون سطح سبز گندم استان در اراضی دیم شامل ۲۱۸ هزار و ۳۰۶ هکتار و در حوزه اراضی دیم و ۱۵۳ هزار و ۱۶۳ هکتار است.

وی با اشاره به بارش‌های سال جاری تصریح کرد: امسال شرایط بارندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل و بلندمدت، خوب بوده است و پیش‌بینی می‌شود شاید افزایش تولید این محصول در استان باشیم.

مهاجر متذکر شد: امسال بین ۱۰ تا ۱۲ روز زمان برداشت گندم در استان کوتاه‌تر شده و تقریباً هم‌زمان با جو و کلزا برداشت می‌شود ازاین‌رو تأمین کامیون موردنیاز برای حمل آن ضروری است.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: امسال ۳۸ مرکز جهاد و ۳۸۵ کارشناس برکشت محصول گندم در ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی نظارت می‌کنند.

وی بابیان اینکه نگرانی بابت وجود گندم و جو وارداتی در استان وجود ندارد، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با ادارات امنیتی برای شناسایی و لیست برداری از انبارها در شهرستان‌ها انجام‌شده و این مهم با همراهی و همکاری فرمانداران تا قبل از شروع برداشت صورت می‌پذیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۰ ب.ظ

دیدگاه