استاندار گلستان در جلسه شورای عشایری استان خبرداد: اجرایی شدن مدیریت عشایری با استفاده از علم و فن آوری روز

البرز گلستان/استاندار گلستان با بیان اهمیت مسائل نرم افزادی در مسائل عشایری، اظهار کرد: مدیریت عشایری نباید به صورت سنتی انجام شود و باید با استفاده از علم و فن آوری روز اجرایی شود.

دکتر حسن صادقلو در جلسه شورای عشایری استان، با تاکید بر موضوعات اقتصاد مقاومتی در کشور ، تصریح کرد: باید نسخه اقدام و عمل عشایر در اقتصاد مقاومتی تهیه شود و مشخص گردد با توجه به ظرفیت های بالای عشایر چه نقش هایی را در اقتصاد مقاومتی می توانند داشته باشند.

وی مسئله تنسیق و ساماندهی مراتع را پراهمیت دانست و افزود: همه عشایر باید دارای پروانه چرا باشند و بر اساس آن از مراتع استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع سلامت عشایر، گفت: مسائل بهداشتی و سلامت عشایر در انسان، دام و محیط حائز اهمیت است چرا که عشایر تولید کننده بخش قابل توجهی از محصولات گوشتی و لبنی هستند.

استاندار گلستان محصولات تولید شده توسط عشایر را ارگانیک و پرارزش دانست و یادآور شد: متاسفانه استفاده از محصولات ارگانیک به صورت فرهنگ در نیامده و باید با استفاده از مشوق ها این فرهنگ را در جامعه ایجاد کنیم و یقیناً با فرهنگ شدن استفاده از محصولات ارگانیک نقش تولیدات عشایر و ارزش آن بیش از پیش مشخص می شود.

دکتر صادقلو با اشاره به اسکان عشایر، گفت: اسکان عشایر در شرایطی که مراتع برای استفاده دام های آنها پاسخگو نباشد، قابل بررسی و تامل است و نباید این اسکان مشکلاتی همچون حاشیه نشینی را ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به سرمای اخیر و خساراتی که به دام عشایر وارد آمده، پیگیری های لازم صورت گرفته و خسارت سرمازدگی جبران خواهد شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۸ ب.ظ

دیدگاه