دکتر حزینی مدیرکانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج گلستان:سرطان بدون فرشته نجات خوب نمی شود/در ایران سرطان هراسی وجود داردو باید آن را ازخود دور کنیم

البرز گلستان/دکتر عبدالرحیم حزینی هماتولوژیست – انکولوژیست یکی از پزشکان فعال در حوزه بیماران سرطانی و صعب العلاج استان گلستان اظهارکرد : حدود ۳ هزار خانواده در سال با بیماری سرطان در استان گلستان دست و پنجه نرم می کنند .

وی در ادامه افزود:سرطان بدون فرشته نجات خوب نمی شود و متاسفانه در ایران سرطان هراسی وجود داردو باید آن را ازخود دور کنیم

دکتر حزینی در مورد کسانی که می خواهند با بیماران سرطانی سر و کار داشته باشند گفت : کسی که می خواهد با بیمار سرطانی سرو کار داشته باشد اوّل باید سرطان را بشناسد.

وی ضمن اینکه حدود ۵۰سال می باشد که شیمی درمانی در جهان وجود دارد گفت : انسان در سرطان به درمان نهائی نمی رسد چون که درمان نهائی در خود بیمار وجود دارد

دکتر جزینی آمار در مان پیدا کرده در کشور آمریکا را ۱۲ میلیون نفر نام بردومشکل انسانها را در این مریضی مشکل خودمان با خودمان و خودمان با خدا و خودمان با اطرافیان و خودمان با جامعه نام برد.

 وی یکی از نکات مهم و قابل توجه در مواجهه با بیماران خاص را عدم احساس ترحم دانست و افزود : در گلستان و به خصوص در گرگان خدمت تخصصی خوبی ارائه می شود ولی ما باید به دنبال نقاط نهفته و ضعف موجود در ارائه خدمات که به اعتقاد من بیشتر به خاطر عدم مدیریت صحیح در ارائه خدمات است باشیم.

مسئول کانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج استان گلستان ، تصریح کرد: یکی از مواردی که باعث عدم بهبود بیماران می شود به خاطر مشکلات عاطفی و جانبی است که برایشان پیش می اید .

وی در ادامه بابیان اینکه ۵۵ عضو داوطلب برای کمک به بیماران در این مرکز فعالیت می کنند ، افزود: خیرین نیز باید در کنار متخصصان برای درمان این بیماران تلاش انجام دهند چون نباید بیماران نا امید شوند .

حزینی در ادامه با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از بیماران در طول در مان به علت هزینه های بالا ممکن است با ورشکستگی و کمبود مالی مواجه شوند ، اذعان داشت : درمان بیماران سرطانی معمولا مدت زمان زیادی طول می کشد و برای کمک به آنها مهمترین موضوع توانمند شدن نیروها است.

وی سرطان هراسی را یکی از معضلات در مسیر درمان بیماران سرطانی دانست و افزود : متاسفانه این موضوع امروز در کشور رواج پیدا کرده است و باید با آموزش جلوی این معضل را گرفت.

مسئول کانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب العلاج گلستان ؛ خاطر نشان کرد: این مرکز ۷۸۷ مریض دارد که از خدمات مستقیم بهره مند می شوند و در کنار این خدمات خدمات مشاوره ای زیادی نیز به مراجعین داده می شود.

وی گفت: خدمات سخت افزاری خوبی  در بیمارستان های گرگان و ۵ آذر ارائه شود ولی گاها با بیماران برخورد مناسب صورت نمیگیرد .

حزینی ادامه داد : از نظر مراکز درمانی در استان کمبود نداریم و همین تعداد متخصص در استان می تواند جوابگو باشد اگر بتوانیم مدیریت صحیحی برای ارائه خدمات داشته باشیم .

وی با بیان اینکه مسئولین باید برای درک بهتر بیماران سرطانی مقابل بیماران بنشینند و صحبت های آنها را از نزدیک بشنوند ، گفت: نرم افزار سرطان باید مورد توجه قرار بگیرد و روانشناسان و مددکاران باید برای کمک به آرامش روحی و روانی بیماران کمک کنند .

IMG_7612

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

دیدگاه