مدیرکل راه و شهرسازی گلستان :با تمام توان و ظرفیت برای موج دوم سفرهای نوروزی آماده هستیم

البرز گلستان/ مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی و روز طبیعت، گفت: با تمام توان و ظرفیت برای موج دوم سفرها و ارائه خدمات موثر و کارا به هم استانی ها و مسافران نوروزی آماده هستیم.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس”ابراهیم مبارک قدم” در اولین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در سال ۹۵ در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری گلستان افزود: علاوه بر اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته در طرح راهداری نوروزی، با استقرار ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در مناطق حساس و مستعد بارش برف و وقوع سیلاب، به راهداران و ادارات تابعه شهرستانی آماده باش داده شده تا در صورت نامساعد شدن شرایط جوی و وقوع سیلاب اقدامات لازم را بعمل آورند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، عملکرد طرح راهداری نوروزی را تا به امروز موفقیت آمیز خواند و گفت: براساس ارزیابی های بعمل آمده تاکنون مشکلی در اجرای طرح دیده نشده و این طرح به نحو احسن و با حضور با قوت راهداران در طول راه های استان در حال اجراست.

مبارک قدم اظهارداشت: از زمان اجرای طرح راهداری نوروزی تاکنون و با وجود ناپایدار بودن شرایط جوی، هیچ راهی مسدود نشده و تردد در سطح جاده ها نیمه سنگین اما روان بوده است.

وی گفت: گزارش نشدن شکایت مکتوب و تلفنی به اداره کل، بیانگر رضایت مردم و مسوولان از روند اجرای طرح راهداری راه و شهرسازی می باشد.

مبارک قدم با اشاره به اینکه از زمان شروع مسافرت های نوروزی تاکنون ۲۰ هزار تماس تلفنی با تلفن گویای ۱۴۱ جهت دریافت اطلاعات راه ها، وضعیت هوا و اطلاعات سفر برقرار شده است، به رانندگان تاکید کرد که برقراری تماس با این تلفن و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ سفری ایمن و آرام را برای آنان به همراه خواهد داشت.

وی یادآورشد: مرکز مدیریت راه های استان به شماره ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ در طول شبانه روز و به صورت لحظه ای آخرین اطلاعات و شرایط جوی حاکم بر راه ها را به مسافران اعلام می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به آخرین روزهای تعطیلات نوروزی و روز طبیعت و افزایش ترافیک های محلی و عبوری در محورها بخصوص محورهای منتهی به تفرجگاهها از تمام دستگاههای حاضر در ستاد خدمات سفر خواست با تمام توان و با افزایش ظرفیت ها در این مقطع وارد عمل شوند.

وی افزود: با توجه به مصوبه کمیسیون ایمنی راه های کشور، از ساعت ۶ صبح الی ۲۲ شب روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه، تردد انواع تریلر و کامیون در محورهای گلوگاه، گرگان، جنگل گلستان و چمن بید ممنوع است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: محورهای گردشگری و پرتردد استان نظیر درازنو در کردکوی، توسکستان- چهارباغ در گرگان، دهنه محمد آباد و زرین گل علی آباد کتول، محور رامیان- اولنگ و فارسیان در گالیکش، دوزین و تنگه چهل چای در مینودشت، اسکله بندرترکمن، محور پارک ملی جنگل گلستان و محور خالد نبی در شهرستان کلاله با حجم ترافیک بالایی در این روزها روبرو می شوند که رعایت نکات ایمنی و همکاری با ماموران راهداری و پلیس راه در روان و ایمن کردن تردد در آنها بسیار موثر خواهد بود.

وی، برقراری ایمنی ترافیک را مقوله ای مهم در این ایام تلقی کرد و گفت: پوشش خدمات دهی به تمام محورهای پرتردد استان در فراهم کردن این مساله بسیار موثر خواهد بود.

فرمانده پلیس راه گلستان نیز گفت: بزرگترین رزمایش سازمان های امدادی و خدماتی در تعطیلات نوروزی اتفاق می افتد.

سرهنگ” علی عبدی”، مهمترین دلایل تصادفات در حوزه راه های استان را، عدم توجه به فاصله طولی و عرضی و عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیرهای ناگهانی دانست.

وی به رانندگان توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی و حق تقدم را در طول مسیر رعایت کنند.

در ادامه جلسه، دیگر دستگاههای عضو کمیسیون به بیان اقدامات و برنامه ریزی های در دست اقدام دستگاه تابعه برای خدمات دهی هرچه بهتر به مسافران نوروزی در روزهای پایانی تعطیلات پرداختند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۱ ب.ظ

دیدگاه