آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری در گلستان در شورای اداری استانداری:اگر معضل خلیج گرگان چاره اندیشی نشوددر آینده با مسائل و مشکلات عدیده دیگری مواجه خواهیم شد

البرز گلستان/ آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان گلستان در گرگان گفت: امروز به رونق کشور به ویژه در بخش اقتصاد و ایجاد اشتغال بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: داده ها و نشانه ها حاکی از آن است که سال ۹۵ برای دولت تدبیر و امید در تحقق اهدافش سال خوبی خواهد بود و با توجه به شرایطی که به دست آمده، امیدواریم دولت نهایت بهره را برده و نیازهای اولویت دار مردم رفع شود.

 

* نیازهای استان گلستان باید اولویت بندی و در رفع آن تلاش شود

 

آیت الله نورمفیدی همچنین گفت: نیازهای گلستان باید اولویت بندی و در رفع آن ها همه مسئولان اعم از نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی استان دست در دست هم در یک جهت و با یک هدف وارد عمل شوند.

امام جمعه گرگان افزود: اگر مسایل و مشکلات اساسی که گلستان به آن مبتلاست حل نشود به طور قطع تبعات دیگری برای استان رقم خواهد خورد به عنوان نمونه اگر معضل خلیج گرگان چاره اندیشی نشود، در آینده با مسائل و مشکلات عدیده دیگری مواجه خواهیم شد.

به گفته نماینده ولی فقیه در گلستان برای رفع مسائل و مشکلات خلیج گرگان باید مسئولان استان همدل و همزبان شوند.

خلیج گرگان با وسعت حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع و بیشینه عمق ۴ متر از غرب به شرق تا حوالی ضلع جنوبی آشوراده به عمق آن افزوده می شود و نه تنها دارای انواع ماهیان باارزش است بلکه سهم قابل توجهی از خاویار مورد نیاز کشور را تأمین می کند همچنین اگرچه در جذب پرندگان مهاجر زمستانی نقش بسیار مهمی دارد اما به دلیل مخاطرات زیست محیطی با خطر نابودی مواجه است.

 

* گلستان برای جذب گردشگر تا می تواند باید سرمایه گذاری کند

 

امام جمعه گرگان ابراز داشت: با توجه به ظرفیت بکر گردشگری گلستان لازم است مسئولان استان برای جذب هر چه بیشتر گردشگر تا می توانند از منابع مختلف داخلی و خارجی سرمایه گذاری کنند.

آیت الله نورمفیدی افزود: باید در حوزه گردشگری استان برنامه ریزی و فعالیت های موثری انجام شود تا از قبل افزایش ماندگاری گردشگر به رونق اقتصاد منطقه کمک شود.

امام جمعه گرگان همچنین پیشنهاد داد که در تعطیلات نوروز امسال با تدارک چند محل در استان گلستان و با برگزاری جشنواره های بومی – محلی به صورت زنده سنت اقوام را به مسافران گذری از استان معرفی و مدت ماندگاری آن ها را افزایش داد.

 

*تقدیر از اعتماد مردم گلستان

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری از مردم این استان برای انتخاب وی به عنوان نماینده خودشان در این مجلس تقدیر کرد و گفت: انتخابات خوبی در هفتم اسفند با حضور گسترده مردم برگزار شد.

آیت الله نورمفیدی افزود: در استان گلستان نیز این انتخابات پرشور و گسترده تر برگزار شد به طوری که اعلام شده ۸۱ درصد از واجدین شرایط در صحنه حضور داشتند و حضور آن ها بارزتر از سایر استان های کشور بوده است.

 

* اسلام نسبت به زن دیدگاه تحقیری ندارد

 

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان ادامه داد: اسلام نه تنها نسبت به زن دیدگاه تحقیر آمیز ندارد بلکه تحقیرها را نیز به این قشر کم کرده است.

آیت الله نورمفیدی افزود: حضرت زهرا (س) همه صفات خوب و پاک و روشن بینی در مسائل و جهان بینی دینی را دارد زیرا تربیت شده مکتب اسلام است.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: این که بعضا گفته می شود اسلام با زن ارتباطی ندارد و زن را تحقیر کرده است، توطئه دشمنان است و برای این حرف های بی پایه اسلام جواب علمی و حقوقی دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۶ ب.ظ

دیدگاه