معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ازطرح جمع آوری قرص های برنج از سطح مراکز عرضه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان جهت کاهش آمار خودکشی خبرداد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خبر داد :طرح جمع آوری قرص های برنج از سطح مراکز عرضه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان جهت کاهش آمار خودکشی

“علی اصغر طهماسبی” در اولین جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان گفت: انجام یکسری اقدامات پیشگیرانه و مشاوره ای منجر به کاهش آمار خودکشی طی سال گذشته در گلستان شد که تصویب طرح جمع آوری قرص های برنج از سطح مراکز عرضه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یکی از همین اقدامات بود.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اظهار کرد: به گواه مرکز روانشناسی ایران، کشور ما جزء ۱۰ کشور دارای بیشترین میزان افسردگی در جهان است و طی سالهای اخیر شاهد هستیم که آستانه تحمل جامعه به شدت پایین آمده و نا فرمانی های مدنی نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به دستور وزارت کشور از میان عمده آسیب های اجتماعی تمرکز ما در استان روی ۶ آسیب خواهد بود که شامل اعتیاد، خودکشی، مفاسد اخلاقی و اجتماعی، تکدی گری، طلاق، حاشیه نشینی و سکونت گاههای غیر مجاز می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: در حوزه اعتیاد طی سه ماه اول سال بیش از ۲۰ تن کشفیات انواع مواد مخدر را داشتیم که آماری بی سابقه است و از این بابت کمال تشکر را از نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی داریم.

طهماسبی ادامه داد: کلیه دستگاهها و نهادها؛ پیشگیری، کنترل و کاهش اعتیاد با بهره گیری از طرح ها و برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را در دستور کار خود داشته باشد.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان بیان کرد: در خصوص آسیب طلاق در تلاشیم تا با برگزاری کارگاههای آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین، آمار طلاق را در استان کاهش دهیم.

وی افزود: در حوزه تکدی گری نیز با همکاری فرمانداران، بخشداران، شهرداریهای استان، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی با جمع آوری متکدیان، توانسته ایم تکدی گری را در استان گلستان به حداقل برسانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار حاشیه نشینی و سکونت گاههای غیر مجاز را مادر بسیاری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: طبق امار های رسمی در بیش از ۷۰۰ هکتار از مساحت استان، سکونتگاههای غیرمجاز و حاشیه نشینی وجود دارد که مبلغ ۵/۶ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۶ به اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان متولی کار در این حوزه، جهت ایجاد برخی زیرساختها و امکانات در این مناطق پرداخت شده است.

طهماسبی اضافه کرد: طی سالهای گذشته آشنایی با معضل حاشیه نشینی و شناسایی سکونت گاههای غیرمجاز همواره یکی از دغدغه های جدی ما در حوزه اجتماعی بوده و امیدواریم این دغدغه به سایر مدیران استان نیز تسرّی پیدا کند.

وی با بیان اینکه مناطق الوده به مواد مخدر غالباً در دل سکونت گاههای غیرمجاز و حاشیه نشینی اتفاق می افتد خاطرنشان کرد: ۲۲ دستگاه، سازمان و نهاد استان نسبت به پاکسازی مناطق آلوده وظیفه مندی دارند.

رئیس کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان در ادامه با تأکید بر حرفه آموزی زنان دارای همسران معتاد گفت: توانمند سازی زنان سرپرست خانوار به منظور اشتغال و درآمدزایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستور کار کارگروه بانوان و خانواده و دستگاههای ذیل آن می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی داستاندار گلستان در پایان گفت: با همکاری و مدیریت اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری، برگزاری کارگاههای آموزشی برای ارتقاء سازمانهای مردم نهاد را در سال ۹۷ خواهیم داشت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۰۳ ب.ظ

دیدگاه