نماینده ولی فقیه در استان گلستان :شستن ماشین و حیات با آب شرب، حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه مصرف آب در استان گلستان از استانداردهای بین المللی هم بالاتر است، تاکید کرد: شستن ماشین و حیات با آب شرب، حرام است.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان افزود: این تصفیه خانه یکی از کارهای بسیار مهم استان محسوب می شود.

وی تصفیه آب را یکی از ضروریات زندگی بشر دانست و خاطرنشان کرد: فاضلاب شهر گرگان به این تصفیه خانه هدایت شده و با استفاده از روش های علمی، تصفیه و بعد از آن برای مصرف کشاورزی و حتی تهیه کود مورد استفاده قرار می گیرد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسی در گذشته فکر نمی کرد که روزی فاضلاب، به صورت علمی، تصفیه و بازیافت شده و دوباره به چرخه بازگردد.

آیت الله نورمفیدی با ابرازامیدواری نسبت به تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان، اظهار کرد: دولت توانایی تولید آب را ندارد، تولید آب فقط بر عهده پروردگار است که آن به صورت نزولات آسمانی در اختیار ما قرار می گیرند.

وی، وظیفه دولت را تامین آب شرب مورد نیاز مردم دانست و افزود: آب بزرگترین نعمت ذات اقدس الهی است که زندگی ما به آن بستگی دارد؛ لذا باید در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به کاهش نزولات آسمانی، کاهش منابع آب استان گلستان و خشکسالی سال گذشته، تاکید کرد: اگر در مصرف آب، صرفه جویی نکنیم در آینده با مشکلات جدی مواجه می شویم.

لازم به ذکر است در این بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیرعامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان، آیت الله نورمفیدی را همراهی کردند

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲:۰۹ ب.ظ

دیدگاه