دکتر احمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمرگلستان خبرداد: هر ۲۵ کیلومتر یک پایگاه هلال‌احمربرای خدمت‌رسانی بهتربه حادثه دیدگان

البرز گلستان/دکترحسین احمدی، اظهار داشت: درمجموع ۶۳ پایگاه نوروزی در قالب ۳۰ پست جوانان و ۳۳ پست امداد و نجات سراسر استان گلستان را تحت پوشش‌دارند.

وی افزود: امسال ۳۳ پست امداد و نجات جاده‌ای ثابت، سیار و موقت در سراسر استان گلستان دایر است که از این تعداد ۱۰ پایگاه ثابت امداد و نجات شهری، یک پایگاه ثابت دریایی، ۶ پست موقت جاده‌ای، ۹ پایگاه امداد و نجات مستقر در شعب، ۳ پست سیار جاده‌ای، یک پایگاه آن ست، یک پایگاه امداد و نجات هوایی و مرکز فرماندهی و کنترل عملیات است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان تصریح کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین و در ۲۰ شبانه‌روز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر روز نجات گر و پرسنل در طرح امداد نوروزی فعالیت می‌کنند.

دکتر احمدی گفت: برای خدمت‌رسانی بهتر به حادثه دیدگان در هر ۲۵ کیلومتر یک پایگاه هلال‌احمر دایر شده که در تلاش هستیم تا این فاصله را به ۱۱ کیلومتر کاهش دهیم و آمبولانس‌های اورژانس نیز با رعایت فاصله ۱۱ تا ۲۵ کیلومتر مستقر می‌شوند.

به گفته وی، درمجموع در این طرح ۱۱۰ نفر برابر با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر روز در بخش امداد و نجات و ۹۰ نفر در قالب یک هزار و ۷۰۰ نفر روز در بخش سازمان جوانان فعالیت می‌کنند.

دکتراحمدی اظهار کرد: بالگرد نیز از ۳ تا ۷ فروردین در استان گلستان مستقر بوده و در غیرازاین روزها نیز در صورت نیاز با هماهنگی انجام‌شده بالگرد به استان واردشده و مستقر می‌شود، در این ایام بالگرد در پلیس‌راه نوکنده، پایگاه امداد و نجات هوایی جنب روستای کریم‌آباد، کمربندی علی‌آباد به آزادشهر جنب پایگاه بین‌شهری زرین گل، پلیس‌راه آزادشهر و مقابل پاسگاه انتظامی تنگراه مستقر است.

وی افزود: در ایام نوروز ۲۴ دستگاه آمبولانس، ۷ دستگاه خودروی نجات تیپ یک و ۲، ۲ دستگاه خودروست نجات، یک دستگاه خودرو کوهستان، یک دستگاه آرگو، ۱۳ دستگاه موتورسیکلت و موتور آمبولانس و ۱۰ دستگاه خودرو کمک دار پشتیبانی و درمجموع ۵۸ دستگاه خودرو در استان گلستان به‌کارگیری می‌شوند.

دکتراحمدی با اشاره به سحاب یا سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه گفت: در ایام نوروز ۹۵ اکیپ‌های گشت سیار پیاده و سواره با رویکرد پیشگیرانه و مراقبتی در استان فعال بوده و در راستای ایمن‌سازی و سالم‌سازی، فرهنگی و گردشگری با رویکرد پیشگیری و مراقبت، بهداشتی و زیست‌محیطی و خدمات ترویجی، آموزشی و اطلاع‌رسانی ارائه خدمات می‌کنند.

وی تصریح کرد: ایجاد ۱۰ ایستگاه دوست دار کودک، ۱۶ ایستگاه‌های سلامت، ۳۰ پست راهنمای مسافران، ۱۰ گروه سواره و پیاده، ۱۰ خیمه نماز نیز در دستور کار جمعیت هلال‌احمر استان گلستان قرارگرفته است.

نوشته شده توسط مسلم افتخاری در دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

دیدگاه