کریمی رئیس اداره اوقاف کردکوی، بندر ترکمن و گمیشان ازنحوه مرمت و بازسازی شبستان و کلنگ زنی شبستان آستان مقدس امامزاده آق امام(ع) بندر ترکمن خبرداد

البرز گلستان جلسه و بازدید مشترک رئیس اداره اوقاف کردکوی، بندر ترکمن و گمیشان با رئیس میراث فرهنگی بندرترکمن و کارشناسان فنی و مرمت اداره کل میراث فرهنگی گلستان؛ از نحوه و نتیجه فعالیت گمانه زنی شبستان آستان مقدس امامزاده آق امام(ع) و جمع بندی نقطه نظرات نهایی در راستای نحوه مرمت و بازسازی شبستان و کلنگ زنی آن به زودی انشااله.
علی کریمی رئیس اوقاف کردکوی اظهار داشت: در این بازدید مسائلی در خصوص نحوه و کیفیت مرمت ، امکان و شروط توسعه و گسترش مساحت موجود بنا ، کیفیت مصالح، مرمت خود بقعه ، صندوقچه و جلوه بصری محیط پیرامونی امامزاده بحث و تصمیم گیری شد.
همچنین کریمی بیان داشت: آستان مقدس آق امام(ع) در نزدیکی روستای قره قاشلی بندرترکمن واقع گردیده که محل زیارت و مورد توجه اقوام منطقه اعم از ترکمن، سیستانی، بلوچ و فارس می باشد که طی سنوات اخیر بدلیل قدمت و شرایط اقلیمی منطقه بنای شبستان دچار آسیب و فرسودگی شدید گردیده. از آنجاییکه با عنایت به گمانه زنی های صورت گرفته؛ بقعه و عرصه محیط پیرامونی واجد جنبه تاریخی و در حریم آن تشخیص گردید به همین دلیل تعمیر و بازسازی آن بدلیل محدودیتهای قانونی متوقف گردیده بود. که با توجه به پیگیری ها و تلاش های مستمری که از سوی اوقاف در جهت اخذ مجوزات مقتضی از اداره کل میراث فرهنگی صورت گرفت الحمدالله با همکاری اداره کل میراث فرهنگی گلستان؛ در آستانه صدور مجوز از سوی کمیسیون ذی صلاح و ان شاله شاهد کلنگ زنی مرمت آن به زودی خواهیم بود.
همچنین کریمی درخواست نمود: خیرین و مردم عزیز و علاقمند متدین می توانند با مراجعه به اداره اوقاف کردکوی و با حمایتهای مالی خود در بازسازی و تجهیز این آستان مقدس و تامین آسایش و رفاه حال زوار این امامزاده واجب التکریم یاری رسان اوقاف بوده و در این امر خداپسندانه شریک و سهیم شده و از برکات مادی و معنوی آن بهره مند شوند و موجبات رضایت خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت را فراهم آورند.

حبر زهره رحمانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۷:۱۱ ب.ظ

دیدگاه