مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی در روز جنگلبان:بدون مشارکت تمامی دست اندرکاران به ویژه ذینفعان محلی مدیریت جامع آبخیز میسر نمی شود

مهندس قزل سفلو: اگر زمین حاصلخیز را از دست بدهیم در واقع توان تولید را از دست داده ایم

البرز گلستان /نشست مشترک مسئولین قضایی و انتظامی و دستگاه های اجرایی به مناسبت روز منابع طبیعی و جنگلبان و حفاظت و قانون با حضور مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان وهاشمیان مدیر کل دادگستری استان و مهندس مقدم مدیر کل بحران استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی و سرهنگ اکبری رئیس آگاهی استان گلستان در سالن اجتماعات برگزار گردید.

مهندس قزل سفلو در این نشست با بیان اینکه جامع نگری و مشارکت مردم در حفظ و احیاء عرصه منابع طبیعی شعار امسال منابع طبیعی می باشد اظهار داشت : مدیریت اصولی و پایدار عرصه های منابع طبیعی مستلزم یکپارچگی اقدامات همراه با پذیرش مشارکت موثر مردم و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی است .

وی سپس افزود:بدون مشارکت تمامی دست اندرکاران به ویژه ذینفعان محلی مدیریت جامع آبخیز میسر نمی شود.

مدیر کل منابع طبیعی گلستان از اهداف اصلی در مدیریت جامع را هم افزائی و همگرائی درون سازمانی و برون سازمانی ، بحث سیاستگذاری ، برنامه ریزی و اجرای مدیریت جامع حوزه های آبخیز، توسعه پایدار و نظام مند منابع طبیعی و انسانی و اجتماعی و فیزیکی و سرمایه های طبیعی حوزه های آبخیز نام برد

وهمچنین ایجاد پایگاه استقرار نظام جامع پایش و ارزیابی در حوزه آبخیز و تاکید براولویت در تخصیص منابع اعتباری ملی را از دیگر اهداف در مدیریت جامع نام برد.

مهندس قزلسفلو همچنین از گامهای اصلی پیاده سازی الگوی مدیریت جامع حوزه های ابخیز را تشکیل ساختار مناسب ، انتخاب حوزه آبخیز ، تدوین برنامه راهبردی، ظرفیت سازی ، توانمند سازی و آموزش و هماهنگ سازی پروژه های دولتی و اجرا و نظارت و ارزشیابی و مستند سازی اعلام کرد.

وی در باره فر سایش خاک بیان داشت :فرسایش خاک باعث کاهش حاصلخیزی، توان تولید و باروری و به مخاطره افتادن معیشت و اشتغال شاغلین بخش کشاورزی خواهد شد.

قزلسفلو افزود:اگر روستا با معیشت و تولید پایدار روبرو نباشد با مهاجرت روستاییان به شهرها روبرو شده و دچار چالشهای اجتماعی می شویم.

وی افزود در قالب فعالیت های آبخیزداری در سطح استان حدود ۳۰۰ مورد بندخاکی و ۴ مورد پروژه پخش سیلاب و کنترل جریانات واریزی احداث شده است.

وی گفت بیشتر آتش سوزی ها در جنگل از کاه و کلش زمین های زراعی سرایت می کند که تعداد آتش سوزی درسال ۹۴ را ۳۷۴ مورد اعلام کرد.

مهندس قزل سفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گلستان از انعقاد تفاهم نامه فی مابین وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی به منظور استفاده از ظرفیت دهیاران در حفاظت از جنگل و مراتع خبر داد.

 

photo_2016-03-07_16-15-43

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۹:۰۸ ب.ظ

دیدگاه